صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / اتحادیه اروپا به دنبال دستیابی به توافق بریگزیت تا اکتبر است

اتحادیه اروپا به دنبال دستیابی به توافق بریگزیت تا اکتبر است

بر اساس اعلام رئیس شورای اروپا رهبران اتحادیه اروپا ماه آینده میلادی قصد دارند تمام تلاششان را برای انعقاد یک توافق مربوط به بریگریت انجام دهند اما در عین حال این رهبران به نخست‌وزیر انگلیس هشدار داده‌اند اگر تا ماه نوامبر بر سر مسائل مربوط به تجارت و مرز مربوط به ایرلند کوتاه نیاید، آماده خروج بریتانیا از این اتحادیه بدون هیچ گونه توافقی هستند.

بریگزیت

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، ژان کلود یونکر، مقام اجرایی ارشد اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با خبرنگاران بعد از نشستی در اتریش اعلام کرد که سران اروپا کاملا برای سناریوی احتمال عدم توافق قبل از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در مارس آینده آمادگی داشته و برنامه‌ریزی کرده‌اند.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس اخیرا پیشنهادهای جدیدی ارائه کرده تا به دوبلین اطمینان دهد با مسئله “مرز دشوار” با ایرلند شمالی مواجه نخواهد شد اما در عین حال هشدار داده که خود او نیز می‌تواند با عدم هیچ گونه توافقی بر سر بریگریت کنار بیاید.

 با این حال عده‌ای این صحبت‌های ترزا می را صرفا یک تاکتیک برای مذاکرات می‌خوانند تا یک تهدید واقعی.

ترزا می تاکید کرد: پیشنهادهای او برای تجارت با اتحادیه اروپا و همچنین حل اختلافات بر سر مرزهای ایرلند شمالی تنها راه برای حرکت به جلو است. رهبران اتحادیه اروپا با این حال مجددا تاکید کرده‌اند که از نظر آنها طرح‌های نخست وزیر انگلیس موجب تضعیف بازار واحد آنها می‌شود اما رهبران همچنین تلاش کردند که برآیند مثبتی در مورد ۲۴ ساعت مذاکراتشان ارائه دهند.

دونالد تاسک، رئیس این نشست گفت این خوشبینی را دارد که توافق‌هایی هم برای خروج آسان‌تر بریتانیا از اتحادیه اروپا و هم در نظر گرفتن یک پیمان تجارت آزاد در آینده به دست آیند.

تاسک گفت: نشست ۱۸ اکتبر در بروکسل لحظه‌ای حساس برای غلبه بر اختلافات بزرگ باقی مانده و همچنین به دست آمدن یک توافق نهایی برای ۱۸-۱۷ نوامبر خواهد بود. اما ترزا می و آنگلا مرکل تاکید کردند که هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن باقی مانده است. ترزا می مبارزه‌ای دشوار با محافظه‌کاران ناراضی در کنفرانس مربوط به حزبش در ۱۰ روز آینده دارد. آنها از او به دلیل تلاش برای وابسته کردن بریتانیا به قوانین اتحادیه اروپا به ازای تجارت آزاد ناراضی هستند و برخی گفته‌اند که یک برگزیت دشوار بدون توافق در ماه مارس را به جای طرح‌های ترزا می ترجیح می‌دهند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.