صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تجربه فناوری “هاد” با کلاه‌های ایمنی “هادوی”+عکس
تجربه فناوری “هاد” با کلاه‌های ایمنی “هادوی”+عکس

تجربه فناوری “هاد” با کلاه‌های ایمنی “هادوی”+عکس

ممکن است پیش از این نیز شنیده باشید که برخی کمپانی‌ها کلاه‌های ایمنی مجهز به فناوری "نمایشگر هاد"(HUD) توسعه داده‌اند اما اکنون کمپانی "هاد وی"(Hudway) یک کلاه ایمنی مجهز به این فناوری اما با طراحی و ساختار جالب توسعه داده است.

فناوری هاد

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از گیزمگ، “هاد” نمایشگری فرانما است که اطلاعات را در جلو دید و منظر بیننده، بدون اینکه بیننده مجبور باشد جایی دیگر را بنگرد، نمایش می‌دهد. نمایشگرهای هاد در آغاز برای هواپیماهای نظامی طراحی شده بودند، ولی هم اکنون در هواپیماهای تجاری، تانک و وسائل دیگر از جمله خودروها نیز استفاده می‌شوند.

از ویژگی‌های این کلاه ایمنی می‌توان به تنظیمات باتری آن اشاره کرد. باتری این کلاه شامل یک قلاب است که بر روی موتور سیکلت، دوچرخه یا  کلاه ایمنی کاربران متصل می‌شود سپس یک پروژکتور کوچک و دو لنز توسط آهنربا بر روی این قلاب قرار می‌گیرند. یک دستگاه کنترل نیز در قسمت پشتی کلاه ایمنی نصب می‌شود.

دستگاه کنترل از طریق بلوتوث با گوشی هوشمند کاربر همگام سازی می‌شود و داده‌های آن به صورت بی‌سیم و تنها توسط یک برنامه گوشی در نمایشگر نمایش داده می‌شوند. پروژکتور با استفاده از یک فناوری به نام “waveguide optics” ، اطلاعاتی را به لنز شیشه‌ای که در مقابل چشم راست کاربر قرار گرفته است، می‌فرستد.

از آنجا که لنزها شفاف هستند، کاربران نه تنها قادر به دیدن جاده از طریق آن هستند بلکه می‌توانند اطلاعاتی نظیر سرعت، فاصله در حال حرکت و نقشه‌های ساده دارای راهنماهای ناوبری را نیز در سمت بالای صفحه نمایش مشاهده کنند. جاده و صفحه نمایش به طور همزمان در مرکز صفحه قرار دارند بنابراین نیازی نیست کاربر برای دیدن آن‌ها چشم خود را به سمت چپ یا راست بچرخاند. با هربار شارژ می‌توان تا ۵ ساعت از کلاه مذکور استفاده نمود.

کلاه کمپانی “هادوی” برای جمع آوری بودجه به منظور تولید انبوه با قیمت ۴۹۹ دلار در وبسایت”کیک استارتر”  (Kickstarter) قرار گرفته است و اگر به تولید انبوه رسد این کلاه  باقیمت ۸۴۹ لار عرضه خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.