صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / فریاد “یا حسین” میلیون‌ها عزادار اباعبدالله الحسین(ع) در کربلا
فریاد “یا حسین” میلیون‌ها عزادار اباعبدالله الحسین(ع) در کربلا

فریاد “یا حسین” میلیون‌ها عزادار اباعبدالله الحسین(ع) در کربلا

میلیون‌ها زائر عزادار که از روزها و هفته‌های گذشته به تدریج خود را به کربلای معلی رسانده بودند، امروز (پنجشنبه) در جوار بارگاه اباعبدالله الحسین (ع) و علم‌دار کربلا (ع) به سوگواری نشستند.

عاشورا

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از شبکه سومریه نیوز، بنا بر اعلام مسئولان تولیت آستان حضرت امام حسین و حضرت اباالفضل العباس علیهما السلام، طی هفته‌های گذشته و تا ظهر امروز نزدیک به سه میلیون عاشق اباعبدالله الحسین (ع) خود را به کربلا رساندند.

بنا بر آمار اولیه مسئولان محلی، حدود ۵۰ هزار تن از زوار را زائران خارجی تشکیل می‌دهند. فرماندهی پلیس کربلا اعلام کرده که تا روز چهارشنبه بیش از ۴۰ هزار زائر خارجی وارد کربلا شده‌اند که همگی به صورت رسمی نام‌نویسی شده بودند و روند ورود تا عصر امروز هم ادامه داشت.

میر مسعود حسینیان، سرکنسول ایران در کربلا روز گذشته اعلام کرده بود که تا ظهر چهارشنبه نزدیک به ۳۰ هزار زائر ایرانی موفق شدند که خود را به کربلا برسانند و هر لحظه بر تعداد زائران ایرانی در کربلا افزوده می‌شود.

۳۰ هزار نیروی نظامی در کنار ۵۰ هزار دواطلب مسئولیت برقراری امنیت مراسم عاشورای امسال در استان کربلا را بر عهده داشتند و بنا بر اعلام مسئولان امنیتی عراق، سه کمربند امنیتی در این استان ایجاد شده که از محوطه اطراف حرم آغاز شده و تا مرزهای اداری استان کربلا امتداد دارد.

همچنین در مراسم امسال ۱۵۰۰ موکب، کار خدمت رسانی به زائران حسینی را بر عهده دارند که خدمات آنها از زمان حرکت زوار به سوی کربلا تا خروج آنها از استان ادامه دارد. ۲۰۰۰ موکب حسینی نیز در دیگر مناطق عراق به ویژه مسیرهای منتهی به کربلای معلی خدمت رسانی به زائران را برعهده دارند.

تردد خودرو در خیابان‌های اصلی کربلا تا پایان مراسم عزاداری و بازگشت زوار ممنوع شده و نیروهای امنیتی برای حفظ امنیت مراسم، اجازه تردد موتورسیکلت را هم نمی‌دهند.

استانداری کربلا نیز روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه‌ را به منظور فراهم شدن فرصت برای اهالی این استان از جمله کارمندان بخش‌های دولتی جهت خدمات رسانی به زائران حضرت عبدالله الحسین و نیز تسهیل اجرای برنامه‌های امنیتی تعطیل عمومی اعلام کرده است.

همچنین حدود ۱۲هزار خودرو در محورهای مختلف منتهی به کربلا برای انتقال زائران حسینی تجهیز و آماده شده‌اند که تا پایان مراسم و خروج زوار از کربلا خدمات رسانی به آنها را ادامه خواهند داد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.