صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / دعوت عباس از دیپلمات‌های حاضر در نیویورک برای شرکت در نشستی با محوریت فلسطین

دعوت عباس از دیپلمات‌های حاضر در نیویورک برای شرکت در نشستی با محوریت فلسطین

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، وزرای خارجه و دیپلمات‌ها در شورای امنیت را به حضور در نشستی در نیویورک در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل دعوت کرد که برای مذاکره درباره صلح در خاورمیانه خواهد بود.

محمود عباس

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از سایت روسیا الیوم، ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل گفت: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وزرای خارجه کشورهای عضو شورای امنیت را به حضور در نشستی در نیویورک طی هفته آتی برای بحث در مورد مسئله فلسطین دعوت کرده است.

منصور جزئیات بیشتری در مورد این نشست اعلام نکرد، اما به خبرنگاران گفت، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا “تغییر ریشه‌ای” برای روند صلح میان اسرائیل و فلسطین به وجود آورده است.

انتظار می‌رود، گروهی متشکل از ۳۰ وزیر و دیپلمات از جمله روسای کمیته‌های ویژه سازمان ملل که با پرونده فلسطین سرو کار دارند، در ۲۶ سپتامبر با عباس در آستانه سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل دیدار کنند.

این نشست در آستانه فعالیت مجمع عمومی سازمان ملل و در بحبوحه بحران در روابط با دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در پی به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و قطع کمک‌های مالی به فلسطینیان برگزار خواهد شد.

رهبران فلسطینی پیشتر روابط خود با کاخ سفید را در پی انتقال سفارت آمریکا به قدس قطع کردند. آنها معتقدند دولت ترامپ به شکل واضحی جانبدارانه و به نفع اسرائیل عمل می‌کند.

عباس در ماه فوریه نیز شورای امنیت را به برگزاری نشستی بین المللی برای از سرگیری روند صلح با میانجیگری جدیدی غیر از آمریکا فراخواند.

بعد از سخنرانی عباس قرار است بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ایراد سخنرانی بپردازد که احتمالا در پاسخ به سخنان عباس خواهد بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.