صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / ادیانی: قیام حضرت اباعبدالله برای بازگرداندن وحدت موحدانه به جامعه اسلامی بود
ادیانی: قیام حضرت اباعبدالله برای بازگرداندن وحدت موحدانه به جامعه اسلامی بود

ادیانی: قیام حضرت اباعبدالله برای بازگرداندن وحدت موحدانه به جامعه اسلامی بود

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: قیام حضرت اباعبدالله برای حفظ وحدت جامعه اسلامی و برگرداندن وحدت موحدانه و مبتنی بر آموزه‌های رسول مکرم اسلام در جامعه بود. منبرها نباید نماد تفرقه باشد.

علی ادیانی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس

علی ادیانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه سخنرانان در ایام محرم به چه نکاتی باید توجه داشته باشند، بیان کرد: محرم در حقیقت نماد مکتب اهل بیت عصمت و طهارت در برخورد با وقایع و اتفاقاتی است که شرایطی نظیر کربلا را برای مسلمانان رقم می‌زند. به تعبیری یکی  از مهم‌ترین کارکردهای دین خدا در همه ادیان الهی و در منطق عقلا و انسان‌های اخلاق مدار این گونه است که انسان باید در برابر ظلم بایستد و کوتاه نیاید.

وی در ادامه بیان کرد: همان طور که امیرالمومنین (ع) فرمودند کونو لظالم خصما و لمظلوم عونا یعنی در برابر بداخلاقی‌ها و زیاده‌خواهی‌ها و طغیان باید ایستاد و این منطق کربلا است. پیامی که از مجموعه درس‌ها و عبرت‌های کربلا در پشت تریبون‌های صداوسیما و مجموعه رسانه‌های مجازی، حقیقی منتشر می شود باید درس عزت و ایستادگی در برابر سلطه‌گری و درس ادب و اخلاق و رعایت انسانیت حتی در برابر دشمنان است.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس گفت: درس محبت و نوع‌دوستی حتی در برابر دشمنان از دیگر مواردی است که باید توسط سخنرانان برای مردم تبیین شود. رفتاری که شهدای کربلا در برابر دشمن داشتند باید دیده شود. آن‌ها هیچ گاه از مرزهای اخلاق و مبانی دینی با اینکه می‌دانستند دشمن کمر به نابودی آن‌ها بسته است عبور نکردند.

ادیانی ادامه داد: نکته دیگر این است آنچه که در کربلا اتفاق افتاده یک اسلام سیاسی است نه یک اسلام سکولار. آنچه که در کربلا رخ داد اسلامی است که دارای پیام و برنامه و استراتژی اسلامی برای اصلاح امور است نه یک اسلام منزوی و توجه به مسالک فردی و عبادی. آنچه که در اتفاق افتاد اسلامی است که در یک سلسله اصول برای اصلاح امور مسلمین و جامعه تکیه دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: آنچه که باید به عنوان یک پیام و رسالت در سخنرانی‌ها مطرح شود، تبیین و تحلیل ترفندهای دشمنان در لباس دین و تدبیر است. علاوه بر این باید در منابر و هر جایگاه تبلیغ و تبیین مکتب عاشورا، این مطلب بیان شود که اتفاق تاریخی کربلا قابل انطباق در هر زمان و درهر مکان است. انسان در هر زمانی یا در جبهه باطل است و یا در جبهه حق.

ادیانی خاطرنشان کرد: محدود کردن واقعه کربلا و تبلیغ در منابر و رسانه‌ها یک کربلای صرفا همراه با ناله و گریه و عدم مقاومت، قطعا از مصادیق تحریف کربلا و پیام آن است. ما در کربلا هم گریه داشتیم و هم شجاعت و هم ایستادگی. ناله و فریادهای کربلا پتکی علیه یزید و عمر ابن سعد بوده است. اسارت اهل بیت نیز فریاد و رسالتی برای ایستادگی و مقاومت در برابر نظام سلطه بود.

وی در پایان گفت: قیام حضرت اباعبدالله (ع) برای حفظ وحدت جامعه اسلامی و برگرداندن وحدت موحدانه و مبتنی بر آموزه‌های رسول مکرم اسلام در جامعه بود. قطعا منبرها نباید نماد تفرقه باشد. حرکت اباعبدالله برای ایجاد وحدت واقعی و حقیقی حول محور اسلام و قرآن در جامعه بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.