صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / نماینده پارلمان افغانستان: آمریکا و متحدانش تنها اهداف خود را در کشور دنبال می‌کنند
نماینده پارلمان افغانستان: آمریکا و متحدانش تنها اهداف خود را در کشور دنبال می‌کنند

نماینده پارلمان افغانستان: آمریکا و متحدانش تنها اهداف خود را در کشور دنبال می‌کنند

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع مجمع ملی افغانستان گفت، روسیه تاثیر زیادی بر افغانستان دارد و ممکن است تاثیر زیادی بر امنیت کشور بگذارد اما این روند باید بدون حضور آمریکا و کشورهای عضو ناتو صورت گیرد.

افغانستان

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شهباز ناصری، رئیس کمیسیون امنیت و دفاع مجمع ملی افغانستان گفت: روسیه یک قدرت قوی و بزرگ است که اگر بخواهد، تاثیر زیادی بر منطقه می‌گذارد و ممکن است تغییر زیادی بر اوضاع امنیتی افغانستان بگذارد اما این مساله باید بدون حضور آمریکا و ناتو باشد. واشنگتن و متحدانش اهداف خود را در کشور دنبال می‌کنند درحالیکه افغانستان از حضور آنها هیچ نفعی نمی‌برد.

وی ادامه داد، اوضاع وخیم کنونی در افغانستان در نتیجه دخالت آمریکا در امور داخلی کشور و همچنین تمایل آمریکا برای سود بردن از درگیری‌های طولانی مدت در افغانستان رخ داده است.

وی افزود: اوضاع در افغانستان اخیرا بهتر نشده است بلکه هر روز رو به وخامت هم می‌گذارد و این به دلیل این است که آمریکا در امور کشور ما مداخله می‌کند. آنها با بودن در افغانستان تلاش می‌کنند تا از جنگ در کشور نفع ببرند و حضورشان در کشور برای کشورهای همسایه ما مناسب نیست.

ناصری همچنین به این مساله اشاره کرد که دولت کنونی و رئیس جمهوری کشور نمی‌توانند از یک سیاست مستقل پیروی کنند و تمامی تصمیمات عالی از جانب آمریکا گرفته می‌شود و این اثری منفی بر اوضاع امنیتی کشور دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.