صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / شعار «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» به ما انگیزه دفاع از دین می دهد
شعار «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» به ما انگیزه دفاع از دین می دهد

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان:

شعار «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» به ما انگیزه دفاع از دین می دهد

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: شعار «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» به ما انگیزه دفاع از دین و در شرایط فعلی استقامت در مقابل دشمنان را می ‎ دهد.

عزاداری حسینی در بوشهر

آیت الله عباسعلی سلیمانی در گفت وگو با ایسنا افزود: در مکتب عاشورا و امام حسین (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر اولویت دارد و برترین معروف این است که شایستگان زمام امور آن را به دست بگیرند و عهده‌دار اسلام نبوی باشند و بدترین منکر خلافت نااهلان و الگوی حکومت غیر اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه اظهار کرد: باید در مراسم سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی فلسفه نهضت خونین امام حسین (ع) که بالا بودن بصیرت آن حضرت بود رابرای جوانان تبیین کنیم .

وی گفت: ابا عبدالله الحسین (ع) بر موضوع امر به معروف و نهی از منکر تاکید داشت و تمام هدفش در واقعه عاشورا احیای این امر بود.

سلیمانی افزود: درانتقال هدف واقعی عاشورا باید ازتحریف پیام واقعی عاشورا خودداری شود چرا که لازمه حفظ هویت اصلی فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین ع، شناخت کامل و دقیق از فرهنگ عاشورا است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای عدالت در جامعه، نه گفتن به زورگویی و ظلم و احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، نشانگر نمود ارزش های اسلامی در قیام عاشوراست.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: تاسوعا وعاشورا بهترین فرصت برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است.

امام جمعه زاهدان با عنوان اینکه، فرهنگ و تاریخ عاشورا را باید بازخوانی و تبیین کنیم تصریح کرد: باید از عزاداری های بی محتوا پرهیز کنیم زیرا به فرهنگ عاشورایی در جامعه آسیب می زند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.