صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / بولسونارو همچنان پیشتاز رقابت‌های انتخاباتی برزیل است
بولسونارو همچنان پیشتاز رقابت‌های انتخاباتی برزیل است

بر اساس نتایج یک نظرسنجی

بولسونارو همچنان پیشتاز رقابت‌های انتخاباتی برزیل است

بر اساس نظرسنجی صورت گرفته، حمایت از کاندیدای راست افراطی برزیل در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه آتی میلادی افزایش یافته و کاندیدای حزب کارگر نیز در مقام دوم ایستاده و با این شرایط پیش‌بینی می‌شود این دو احتمالا در دور دوم انتخابات به رقابت با هم بپردازند.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، نتایج این نظرسنجی که توسط موسسه Ibope انجام شده، نشان می‌دهد که میزان حمایت‌ها از خائر بولسونارو، کاندیدای راست افراطی نسبت به ماه گذشته میلادی با دو درصد افزایش به ۲۸ درصد رسیده است.

وی ششم سپتامبر ۲۰۱۸ هدف ترور قرار گرفت و احتمال می‌رفت که کشته شود و نتواند در کمپین انتخاباتی خود پیش از دور نخست انتخابات در هفتم اکتبر شرکت کند.

فرناندو حداد، از حزب کارگر موفق شده با جهش ۱۱ درصدی حمایت‌ها را برای خود به ۱۹ درصد برساند و به مقام دوم برسد. وی جایگزین لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهوری پیشین و محبوس برزیل شده است که قرار بود کاندیدای این حزب در انتخابات باشد.

بر اساس این نظرسنجی همچنین مشخص شد که در صورت برگزاری دور دوم انتخابات، بولسونارو و حداد شانه‌به‌شانه رقابت می‌کنند و میزان حمایت‌ها از آنها در دور دوم ۴۰ درصد است.

مابقی کاندیدها در این نظرسنجی شامل کاندیدای چپ میانه “سیرو گومز”، ۱۱ درصد آرا، جرالدو آکمین، هفت درصد و مارینا سیلوا، حامی محیط زیست، شش درصد آرا را از آن خود کردند.

در صورتی که در دور نخست انتخابات هیچ یک از کاندیداها نتوانند اکثریت را به دست آورند، دور بعدی در ۲۸ اکتبر برگزار می‌شود.

این نظرسنجی با مشارکت ۲۵۰۶ تن در بازه زمانی یک‌شنبه تا سه‌شنبه انجام شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.