صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / امر به معروف و نهی از منکر با استفاده از قوه قهریه امکان پذیر نیست

فرماندار ویژه شهرستان ری تاکید کرد

امر به معروف و نهی از منکر با استفاده از قوه قهریه امکان پذیر نیست

فرماندار ویژه شهرستان ری با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر با استفاده از قوه قهریه امکان پذیر نیست، گفت: قطعا امر به معروف و نهی از منکر با زور و اجبار جواب نمی‌دهد.

فرماندار ری

هدایت الله جمالی پور در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح روند اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: این فریضه الهی امری معرفتی و هدایتگر است؛ اجبار و زور موجب ایستادگی در برابر این فریضه می‌شود و این اصل با برخورد هیچگونه منافاتی ندارد.

وی ادامه داد: نتوانسته ایم از این فریضه الهی به درستی استفاده کنیم و ظرفیت‌های آن برای مردم مجهول مانده است.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان رکنی است که باید در زندگی تک تک افراد جامعه به خوبی اعمال شود و در این صورت است که آسیب های جامعه نیز کاهش می یابد

جمالی پور یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر بایستی به یک اصل اجتماعی و قانونی همگانی تبدیل شود، در اینصورت است که جامعه در راستای دایره اخلاق حرکت می کند.
وی اضافه کرد: به واسطه رعایت این فریضه الهی است که بسیاری از کارکردهای منفی جامعه از بین می رود و ولنگاری های اجتماعی جای خود را به توسعه می دهد.

وی با بیان اینکه این فریضه موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، افزود: احتکار، گرانفروشی و بزه، ناشی از بی توجهی به امر به معروف و نهی از منکر است و لازم است در توجه به این امر دقت نظر شود

انتخاب پیام

همچنین مطالعه کنید:

پیش‌بینی ۲۶ همت درآمد از محل جرایم در بودجه سال ۱۴۰۳ + جدول

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس جداول بخش دوم لایحه بودجه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.