صفحه اصلی / سرخط خبرها / ۸۳۳ هیات مذهبی در تاسوعا و عاشورا عزاداری می کنند
۸۳۳ هیات مذهبی در تاسوعا و عاشورا عزاداری می کنند

۸۳۳ هیات مذهبی در تاسوعا و عاشورا عزاداری می کنند

زاهدان - مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: 833 هیات مذهبی متشکل از عاشقان اهل بیت (ع) همزمان با روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در خیابانها، معابر شهرها و روستاهای این استان دسته روی و عزاداری می کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت الاسلام عیسی بزمانی اظهار داشت: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی از مجموع هیات های مذهبی عزادار سیستان و بلوچستان، ۱۸۱هیات در زاهدان دسته روی و اجتماع خواهند داشت.
وی بیان کرد : در صبح روز چهارشنبه مصادف با تاسوعای حسینی هیات های مذهبی شهرستان زاهدان راس ساعت ۸ صبح ابتدا در محل جبل الشهدا (آستان مقدس شهدای گمنام) واقع در بلوار خرمشهر اقدام به دسته روی کرده و سپس برای برگزاری اجتماع بزرگ عزاداران تاسوعای حسینی به محل اجتماع هدایت خواهند شد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: روز پنجشنبه مصادف با عاشورای حسینی هیات های مذهبی شهرستان زاهدان به سمت میدان امام حسین (ع) محل اجتماع بزرگ عاشوراییان واقع در گلزار شهدا جنب مسجد حضرت جواد الائمه (ع) اقدام به مراسم دسته روی و عزاداری می کنند.
وی تصریح کرد: حدود ۱۰۰ ایستگاه صلواتی در طول دسته روی هیات های مذهبی زاهدان از عزاداران و عموم مردم پذیرایی می کنند.
حجت الاسلام بزمانی ادامه داد: تجمع بزرگ بانوان عاشورایی همزمان با این مراسم باشکوه ساعت هشت صبح روز تاسوعا و عاشورا در حسینیه رضویه زاهدان با همکاری امور بانوان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان برگزار می شود.
** توقف عزاداری در زمان اقامه نماز ظهر و عصر
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: هیئات مذهبی عزادار در سراسر این استان از لحظه پخش اذان تا پایان اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به مدت ۳۰ دقیقه عزاداری را متوقف کرده و سکوت می کنند.
وی خاطر نشان کرد: توقف مراسم عزاداری روز تاسوعا و عاشورای حسینی به احترام اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به طور جدی مورد توجه ائمه جماعات، دست اندرکاران و مسئولان هیات های مذهبی قرار خواهد گرفت.
مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: برنامه ریزی لازم جهت مراسم ویژه عزاداری روز عاشورا در قالب اجتماع بزرگ عاشورائیان میدان امام حسین (ع) زاهدان که پس از اقامه نماز ظهر و عصر عاشورا برگزار می شود، انجام شده است.
وی گفت : پیام عزاداری محرم اقامه باشکوه نماز ظهر عاشورا و اهمیت دادن به نماز اول وقت است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.