صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / حمایت از اشتغال دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد نهادینه می‌شود

حمایت از اشتغال دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد نهادینه می‌شود

سرپرست دانشگاه آزاد با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه اشتغال دانش‌بنیان دارای رسالت‌هایی است، افزود: قصد داریم در دانشگاه رویکردهایی برای حمایت از اشتغال دانش‌بنیان و حرکت رو به جلوی دانشگاه تدوین کنیم.

دکتر محمدمهدی طهرانچی در پنجاه‌ و چهارمین جلسه شورای اقتصاد دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه، ضمن تأکید بر حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از اشتغال دانش‌بنیان و توسعه آن، اظهار کرد: این دانشگاه باید بتواند به سمت تبدیل شدن به نهادی توانمند در آموزش، به خصوص آموزش کارآمد، حرکت کند که این موضوع الزامات خاص خود را می‌طلبد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه اشتغال دانش‌بنیان دارای رسالت‌هایی است، افزود: قصد داریم در دانشگاه رویکردهایی برای حمایت از اشتغال دانش‌بنیان و حرکت رو به جلوی دانشگاه تدوین کنیم. یکی از این رویکردها حمایت از دانشجویان شهریه‌پرداز دانشگاه آزاد اسلامی است که در همین راستا طبق تفاهم‌نامه‌ای که با دو بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و رسالت منعقد شده، بار سنگین پرداخت شهریه از دوش دانشجویان برداشته می‌شود.

سرپرست دانشگاه آزاد رسالت‌های این دانشگاه را در زمینه اشتغال دانش‌بنیان یادآور شد و با بیان اینکه یکی از رویکردهای ما در این خصوص حمایت از دانشجویان شهریه‌پرداز است، گفت: یکی از اجزای اقتصاد دانش‌بنیان مسئله اشتغال است که به موجب اندیشیدن تدابیری برای آن، کارآمدی نظام آموزش عالی کشور محقق خواهد شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه یکی از اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی این است که دانشجویان و خانواده‌های آن‌ها در طول تحصیل دغدغه پرداخت شهریه نداشته باشند، خاطرنشان کرد: دانشجو باید در مدت تحصیل بتواند از وام‌های قرض‌الحسنه واقعی استفاده کرده و پس از اتمام تحصیل، آن‌ها را پرداخت کند. در حال حاضر این موضوع بر اساس تفاهم‌نامه‌های منعقد شده دانشگاه با دو بانک عامل، امکان‌پذیر شده است.

طهرانچی با بیان اینکه حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: اقتصاد دانش‌بنیان اجزای کاملی دارد که در بین آن‌ها اشتغال، موضوعی است که باید برای آن در دانشگاه تدابیری اندیشیده شود و به موجب آن‌ تدابیر، کارآمدی نظام آموزش عالی کشور را محقق کنیم.

وی با اشاره به تشکیل ۴۰ سرای نوآوری آزاد در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این سراها باید محلی برای آموزش، تمرین و حرکت رو به جلوی دانشگاه به منظور کسب مهارت و بروز خلاقیت باشند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد که حمایت‌های لازم از جریان اشتغال دانش‌بنیان به نحو احسن در دانشگاه آزاد اسلامی صورت گیرد.

تصویب ایجاد صندوق مالی مشترک استانی

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در این جلسه پیشنهاد عضویت این دانشگاه در فرا صندوق سرمایه‌گذاری FOF توسط معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارائه شده و پس از بررسی توسط اعضای جلسه، به اتفاق آراء تصویب شد. همچنین پیشنهاد ایجاد صندوق مالی مشترک استانی، جهت حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان معطل‌مانده، به منظور سرمایه‌گذاری در گردش بررسی شد و به تصویب اعضاء رسید.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.