صفحه اصلی / اجتماعی / حوادث و انتظامی / تمهیدات دستگاه‌های امدادی ـ خدماتی در تاسوعا و عاشورای حسینی
تمهیدات دستگاه‌های امدادی ـ خدماتی در تاسوعا و عاشورای حسینی

تمهیدات دستگاه‌های امدادی ـ خدماتی در تاسوعا و عاشورای حسینی

با فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، دستگاه‌های انتظامی، خدماتی و امدادی اعم از پلیس، اورژانس و ... ، تمهیدات خود برای خدمات رسانی به شهروندان در این ایام را اعلام کردند.

عزاداری تاسوعای حسینی در تهران

به گزارش کسب و کار نیوز، تمامی این دستگاه‌ها اعلام کردند که جهت تامین امنیت و خدمات رسانی به عزاداران از آمادگی کامل برخوردار بوده و آماده خدمت‌رسانی به سوگواران  هستند.

آماده باش پلیس برای محرم

در همین راستا سردار حسین رحیمی،فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه جلسه کمیسیون تحول کلانتری‌ها با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اقدامات پلیس در ایام محرم اظهار کرد: در ایام محرم هماهنگی‌های لازم برای تامین امنیت شهروندان و عزاداران حسینی در تکایا، هیات‌ها، مساجد و … پیش بینی شده و پلیس در این زمینه از آمادگی کامل برخوردار است.

وی اضافه کرد: همچنین به کلانتری‌ها نیز ماموریت داده شده تا با شناسایی هیات‌ها و تکایای مذهبی موارد لازم را به مسئولان آن آموزش داده و خوشبختانه هماهنگی خوبی در این زمینه وجود دارد.

به گفته رحیمی، در حوزه ترافیکی هماهنگی‌ها و اقدامات لازم انجام شده و موارد مربوطه به مسئولان هیات‌ها، تکایا و مساجد گفته شده است.

تمهیدات راهور برای دهه اول محرم

سردار مهری، رئیس پلیس راهور ناجا نیز درباره تدابیر ترافیکی پلیس برای ایام عزاداری دهه اول محرم نیز گفت: در همین راستا پلیس تمهیداتی ترافیکی را اتخاذ کرده و همکاران من در بسیاری از محل‌ها و مناطق حضور خواهند داشت. علاوه بر آن همیاران محرم در تمامی هیات‌ها و تکایا حضور داشته و در حوزه ترافیکی با ما همکاری خواهند کرد، ضمن اینکه آموزش‌های لازم به این عزیزان ارائه شده است.

وی تصریح کرد: طرح ترافیک ویژه تاسوعا و عاشورا با همکاری همیاران محرم اجرایی می‌شود.

همچنین سرهنگ حسن عابدی جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز از آماده باش پلیس راهور در عاشورا و تاسوعای حسینی خبر داد.

وی در ارتباط با تمهیدات   پلیس برای تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: از ابتدای دهه اول محرم همکاران من در پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از آماده باش مضاعف برخوردار بوده و در اطراف هیات‌ها، تکایا و محل‌های برگزاری مراسم‌های مذهبی مستقر شده‌اند. علاوه بر آن، توصیه‌ها و آموزش‌های لازم نیز  به متصدیان هیات‌ها، تکایا، مساجد و … ارائه شد.

استقرار آتش‌نشانان در مقابل هیات‌های بزرگ

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اینکه همه ۱۳۰ ایستگاه آتش‌نشانی برای ایام محرم در آماده باش کامل هستند، گفت: آتش‌نشانان با خودروها و موتور سیکلت‌های خود در اماکن تجمعی و پرتردد مانند چهارراه‌ها، میدان‌ها، خیابان‌های اصلی و در مقابل هیات‌های بزرگ مستقر می‌شوند. این استقرار بستگی به صلاحدید ریاست هر ایستگاه دارد و در هر نقطه شلوغ و پرتجمع حداقل یک استقرار وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی شهر تهران مانند سال‌های گذشته تمام تلاش خود را برای تأمین ایمنی مراسم عزاداری در ماه محرم  به کار می‌گیرد، تصریح کرد: سازمان آتش‌نشانی امسال در یک بازه‌ زمانی یک ماهه که به سه دهه تقسیم شده است فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد. در دهه اول،  ده روز قبل از آغاز ماه محرم و همزمان با برپایی تکیه‌ها و آماده سازی و راه‌اندازی مساجد و حسینیه‌ها کارشناسان سازمان آتش نشانی به این اماکن مراجعه می‌کنند و با هیات مدیره‌ها صحبت می‌کنند.

ملکی با اشاره به اینکه همزمان با آغاز ماه محرم، فاز دوم تمهیدات ایمنی آتش‌نشانی آغاز می‌شود، گفت: در این مرحله آتش‌نشانان با خودروها و موتور سیکلت‌های خود در اماکن تجمعی و پرتردد مانند چهارراه‌ها، میدان‌ها، خیابان‌های اصلی و در مقابل هیات‌های بزرگ مستقر می‌شوند. این استقرار بستگی به صلاحدید ریاست هر ایستگاه دارد و در هر نقطه شلوغ و پرتجمع حداقل یک استقرار وجود خواهد داشت.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران افزود: در فاز سوم اقدامات آتش‌نشانی که مصادف با دهه دوم ماه محرم است، استقرارها کمابیش بنا به درخواست و تقاضای مسئولان مساجد و مهدیه‌ها ادامه خواهد داشت.

اورژانس تهران آماده خدمات‌رسانی به سوگواران

 دکتر پیمان صابریان، رئیس مرکز اورژانس تهران نیز، تمهیدات مربوط به تاسوعا و عاشورای حسینی را اعلام کرد و گفت: نیروهای اورژانس در قالب ۱۳۴ دستگاه آمبولانس، ۱۲۹ دستگاه موتورلانس، آماده خدمت رسانی به عزاداران حسینی هستند.

وی ادامه داد: ضمن لغو مرخصی تمامی پرسنل عملیاتی مرکز اورژانس، تمام پایگاه‌ها و اورژانس هوایی تهران در آماده باش کامل هستند. همچنین پایگاه های اورژانس از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۷ تا ۲۰ در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در جاده‌ها نیز استقرار دارند و در کنار عزاداران هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مهارت‌آموزی ۱.۵ میلیون سرباز تاکنون/ ارائه تسهیلات مالی و شغلی به سربازان ماهر

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار محمدجواد زاده‌کمند درباره فعالیت قرارگاه مهارت آموزی سربازان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.