صفحه اصلی / اجتماعی / حوادث و انتظامی / تلاش چین برای پاکسازی اثرات ویرانگر “منگهوت”
تلاش چین برای پاکسازی اثرات ویرانگر “منگهوت”

تلاش چین برای پاکسازی اثرات ویرانگر “منگهوت”

طوفان منگهوت در فیلیپین و چین ده‌ها کشته و صدها زخمی برجا گذاشت.

منگهوت طوفان چین فیلیپین هنگ کنگ کره

به گزارش کسب و کار نیوز، سرانجام ساکنان مناطق جنوبی چین توانستند روز گذشته (دوشنبه) پس از پایان یافتن طوفان سهمگین “منگهوت”، کار پاکسازی گسترده مناطق مسکونی، ساختمان‌های اداری و تجاری و جاده‌ها را از آثار این طوفان مخرب آغاز کنند.

طوفان منگهوت که بنا بر اعلام مقامات منطقه قویترین طوفان سال بوده است از فیلیپین، هنگ کنگ و ماکائو عبور کرد و سرانجام عصر یکشنبه به استان گوانگدونگ در جنوب چین رسید.

سرعت باد بیش از ۲۰۰ کیلومتر در ساعت بود و شدت طوفان باعث لغو پرواز هواپیماها، شکسته شدن درختان و پنجره خانه‌ها و ساختمان‌های اداری و مرگ شمار قابل توجهی از ساکنان این کشورها شد.

طوفان در فیلیپین دست‌کم ۶۵ کشته و شمار قابل توجهی ناپدید برجای گذاشت که مهمترین دلیل بالا بودن شمار قربانیان، رانش زمین در مناطق کوهستانی بوده است.

دولت محلی هنگ کنگ نیز از وارد شدن «آسیبهای جدی و مهم» به ساختمان‌ها خبر داد. در این مدت سطح هشدارهای طوفان به ۱۰ افزایش یافت. این طوفان قدرتمند بیش از ۳۰۰ نفر زخمی بر جای گذاشت.

اگر چه با وجود وقوع این طوفان بازارهای مالی و مراکز اقتصادی هنگ کنگ به کار خود ادامه دادند اما خساراتی که به ساختمان‌ها وارد شده، گسترده بوده و به وضوح قابل مشاهده است.

طوفان منگهوت باعث شد که ارتفاع آب در برخی از مناطق ساحلی تا ۳٫۵ متر افزایش یابد.

به گزارش یورونیوز،‌ در استان گوانگدونگ چین، منطقه‌ای با بیش از ۱۰۰ میلیون جمعیت، مرگ دست‌کم ۴ نفر تایید شده است. همچنین بیش از سه میلیون نفر در چین مجبور به ترک خانه‌های خود و تخلیه مناطق مسکونی شدند و به ده‌ها هزار قایق ماهیگیری نیز دستور داده شد تا قبل از آغاز طوفان در چین به بندرها بازگردند. بسیاری از مراکز تولید برنج و همچنین موز در استان گوانگدونگ نیز زیر آب رفته و به کارخانه‌ها آسیب‌های جدی وارد شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کشف ۲۵۹ میلیون عدد انواع واحد ارز از دلالان

به گزارش کسب و کار نیوز، وی ادامه داد: در همین راستا نیز از از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.