صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / ایمن‎سازی لوله‎های جداری یک حلقه چاه در میدان نفتی کوپال
ایمن‎سازی لوله‎های جداری یک حلقه چاه در میدان نفتی کوپال

ایمن‎سازی لوله‎های جداری یک حلقه چاه در میدان نفتی کوپال

رئیس دستگاه حفاری ۸۷ فتح مدیریت عملیات حفاری خشکی ۳ شرکت ملی حفاری ایران از ترمیم اساسی و ایمن‎سازی لوله‎های جداری یک حلقه چاه تولیدی در موقعیت میدان نفتی کوپال در مناطق نفت‎خیز جنوب خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, اکبر صفایی‎نژاد گفت: پس از یک هفته کار مستمر متخصصان و کارکنان مدیریت عملیات حفاری خشکی ۳ این شرکت و همکاری واحدهای ذی‌ربط در شرکت بهره‎برداری نفت و گاز مارون، عملیات ترمیم لوله‎های جداری یک حلقه چاه تولیدی در میدان نفتی کوپال با موفقیت به پایان رسید.
وی با بیان این‎که نخستین‎ بار است که ترمیم لوله‎های جداری در عمق ۱۲ متر انجام می‎شود، افزود: این چاه نفتی در لایه آسماری حفر شده و ۳ هزار و ۶۶۴ متر عمق دارد که هنگام تعمیر، به وسیله دستگاه حفاری ۸۷ فتح شرکت ملی حفاری مشخص شد و لوله‎های جداری چاه در سطح، مستهلک شده بود که با همکاری کارفرما ترمیم لوله‎ها در دستور کار قرار گرفت.
رئیس دستگاه حفاری ۸۷ فتح مدیریت عملیات حفاری خشکی ۳ شرکت ملی حفاری اظهار کرد: پس از ایمن‎سازی چاه و پلاک سیمان با توجه به فشار چاه در چهار نقطه مقطع و در مجموع به میزان ۸۰۰ متر، دکل در محل پیاده‎سازی و گودبرداری در ابعاد ۲۰ در ۲۰ و عمق ۱۲ متر انجام شد و با حفظ ضوابط ایمنی از نظر گازسنجی، لوله‎های جداری از سوی کارکنان خارج شدند.
صفایی‎نژاد با بیان این مطلب گفت: لوله‎های جداری ۱۸ و پنج هشتم، لوله‎های ۱۳ و سه هشتم و ۹ و پنج هشتم اینچ از دهانه چاه خارج و لوله‎های جدید جایگزین و مراحل آزمایش‎های فنی شامل تست جوش و سیمان با موفقیت انجام شد.
وی افزود: پس از قرار دادن سه لوله جداری، یک لوله جداری با قطر ۲۸ اینج نیز نصب و عملیات سیمانکاری اطراف آن انجام و در نهایت عملیات خاکریزی پیرامون چاه از سوی کارکنان مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب انجام شد.
رئیس دستگاه حفاری ۸۷ فتح مدیریت عملیات حفاری خشکی ۳ شرکت ملی حفاری اظهار کرد: بنا به نظر کارفرما، ایجاد سلر و تعمیر لوکیشن برای تعمیر چاه در دستور کار قرار دارد که تا زمان انجام آن، دستگاه حفاری ۸۷ به طور کامل از محل ترخیص می‎شود.

همچنین مطالعه کنید:

درخواست “صدور کارت سوخت” تا اردیبهشت اینترنتی می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی سید هاشمی؛ مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.