صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / عجله مردم برای اعزام بیمار به بیمارستان مشکل تکنسین‌های اورژانس

رئیس سازمان اورژانس خراسان شمالی اعلام کرد:

عجله مردم برای اعزام بیمار به بیمارستان مشکل تکنسین‌های اورژانس

رئیس سازمان اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: عجله مردم برای اعزام بیمار به بیمارستان مهمترین مشکل تکنسین‌های اورژانس 115 این استان است.

اورژانس

دکتر تقی دولت‌آبادی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: بسیاری از خانواده‌های بیماران انتظار دارند تا هنوز بیمار به شرایط پایدار نرسیده توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل شود که این امر امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: از سوی دیگر برخی از همراهان بیمار انتظار دارند تا تکنسین‌های اورژانس بیمار را به بیمارستان خاصی که مورد نظر آن‌هاست ارجاع دهند این درحالیست که این امر برای تکنسین‌های اورژانس امکان پذیر نیست.

دولت‌آبادی اظهار کرد: در بسیاری از مواقع مردم با اورژانس ۱۱۵ تماس می‌گیرند و تکنسین اورژانس به محل اعزام می‌شود، اما بعد از اعزام مشاهده می‌شود که فرد فقط برای یک تزریق ساده و یا انتقال آن‌ها به درمانگاه تماس گرفته است.

وی با اشاره به این‌که تمامی موارد مذکور گاهی اوقات موجب می‌شود تا بین تکنسین‌های اورژانس و همراهان بیمار درگیری به وجود آید، گفت: اما تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ افرادی آموزش دیده هستند و دوره‌های کنترل خشم را گذرانده‌اند و بیشتر درگیری‌های ایجاد شده از سوی همراهان بیمار است.

این مقام مسئول با بیان این‌که طی سال جاری ۲۸ هزار تماس تلفنی با اورژانس ۱۱۵ خراسان شمالی برقرار شده است، افزود: از این تعداد ۱۳ هزار تماس مزاحم تلفنی بوده است.

وی تعداد تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ خراسان شمالی را ۱۷۳ نفر اعلام کرد و ادامه داد: هیچ کمبودی در ارتباط با نیرو وجود ندارد و مدت زمان رسیدن اورژانس بر سر بیمار در داخل شهر به طور میانگین هشت تا هشت و نیم دقیقه و در جاده ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است.

به گفته دولت آبادی ۳۳ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در این استان فعال است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.