صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / ضرورت هماهنگی پارک فناوری خراسان با دانشگاه فردوسی برای تحقق اهداف فناوری
ضرورت هماهنگی پارک فناوری خراسان با دانشگاه فردوسی برای تحقق اهداف فناوری

رییس دانشگاه تاکید کرد

ضرورت هماهنگی پارک فناوری خراسان با دانشگاه فردوسی برای تحقق اهداف فناوری

رییس دانشگاه فردوسی مشهد بر ضرورت هماهنگی پارک علم و فناوری و دانشگاه برای تحقق اهداف فناوری کشور تاکید کرد.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد کافی در نشست مشترک ریاست و مدیران پارک علم و فناوری خراسان بر ضرورت افزایش تعاملات و همکاری‌های مشترک بین این پارک و دانشگاه فردوسی تاکید کرد و افزود: پارک علم و فناوری و دانشگاه فردوسی نظیر حلقه‌های یک زنجیر هستند که در صورت اتصال نداشتن به یکدیگر از کارآیی لازم برخوردار نیستند.

وی با اشاره به این‌که هنوز هماهنگی بین پارک خراسان و دانشگاه فردوسی به طور کامل محقق نشده است، بر ضرورت آسیب‌شناسی برای حل این معضل و برنامه‌ریزی برای توسعه همکاری در حوزه‌های مختلف تاکید کرد.

رضا قنبری، رییس پارک علم و فناوری خراسان در ادامه این نشست عنوان کرد: باید تفاهم‌نامه‌ای بین پارک خراسان و دانشگاه فردوسی مشهد در همه زمینه‌ها به خصوص در حوزه پژوهشی منعقد شود تا ارتباط موثرتری بین این دو نهاد شکل بگیرد.

وی تاکید کرد: برای پیشبرد اهداف متعالی فناوری در کشور به هماهنگی و ارتباط تنگاتنگ پارک خراسان و دانشگاه فردوسی مشهد نیاز داریم.

رییس پارک علم و فناوری خراسان، طراحی مدلی برای ساختارمندسازی تحقیق و توسعه با کمک گرفتن از مدیران شرکت‌های دانش بنیان را حائز اهمیت دانست و گفت: ما می‌توانیم با کمک یکدیگر، الگویی بومی از یک پارک و یک دانشگاه مستقل را ارائه دهیم که در کنار هم و کاملا هماهنگ فعالیت می‌کنند.

مهندس تفضلی، معاون ایجاد و توسعه واحدهای فناوری پارک علم و فناوری خراسان نیز در این نشست به معرفی پارک و مراکز رشد تخصصی آن پرداخت و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۰۰ شرکت فناور و دانش‌بنیان در پارک فعالیت دارند که ارزش فروش محصولات آن‌ها بالغ بر ۱۴۷۰ میلیارد ریال و تعداد شاغلان حدود ۳۸۴۴ نفر هستند که ۸۸ درصد آنها دارای مدرک کارشناسی و بالاتر هستند.

دکتر بهرامی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی نیز بازدید از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان پارک علم و فناوری خراسان را بسیار انگیزه‌بخش توصیف کرد و مهارت‌افزایی را به عنوان حلقه مفقوده ارتباط صنعت و دانشگاه عنوان کرد. 

وی، علم‌آموزی را به عنوان رسالت اصلی دانشگاه مطرح کرد که نباید تحت‌الشعاع بحث کارآفرینی قرار بگیرد.

دکتر کیوان‌فر، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه فردوسی هم در این نشست، برنامه‌ریزی برای حضور اساتید دانشگاه‌ها در پارک و معرفی ظرفیت‌های پارک خراسان در دانشگاه فردوسی مشهد را خواستار شد.

اعضای هیات رئیسه دانشگاه فردوسی مشهد همچنین از یکی شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری خراسان و ارائه دهنده خدمات نیروگاهی بازدید کردند.

مهندس هاتف، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان و از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فردوسی در این بازدید اعلام کرد که این شرکت به عنوان نماینده شرکت  زیمنس (Siemens) آلمان در خاورمیانه موفق شده است تا مشکل قطعی برق را در استان برطرف کند و بومی‌سازی بسیاری از نیروگاه‌های کشور را انجام دهد.

مهندس ناصری حسینی، مدیرعامل یکی دیگر از شرکت‌های مورد بازدید با اشاره به اجرای بیش از ۷۹۸ پروژه توسط این شرکت در سطح کشور، پیشنهاد تشکیل دفتر تحقیق و توسعه این شرکت در دانشگاه فردوسی مشهد و بهره‌مندی از ظرفیت پایان‌نامه‌های دانشجویان دوره دکتری این دانشگاه برای کمک به بخش تحقیق و توسعه این شرکت را مطرح کرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه فردوسی، رییس و معاونان دانشگاه فردوسی همچنین از یکی از شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات تخصصی پوشش و سخت کاری سطحی و شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده انواع کانکتورهای الکتریکی بازدید کردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.