صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / سازمان همکاری شانگهای: مبارزه با تروریسم اولویت ماست
سازمان همکاری شانگهای: مبارزه با تروریسم اولویت ماست

سازمان همکاری شانگهای: مبارزه با تروریسم اولویت ماست

رشید علیموف، دبیر کل سازمان همکاری شانگهای امروز (سه‌شنبه) اظهارکرد: مبارزه با تروریسم همچنان یک اولویت کلیدی برای این سازمان بوده و کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای پایبند به سیاست تحمل صفر در قبال اقدامات تروریستی و افراط‌گرانه هستند.

رشید علیموف، دبیر کل سازمان همکاری شانگهای

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رشید علیموف در اظهاراتی در نشستی با موضوع مبارزه با تروریسم که از سوی مرکز همکاری و آموزش‌های حقوقی وابسته به سازمان همکاری شانگهای سازماندهی شده بود، گفت: در مجموع همچنان اولویت کلیدی فعالیت‌های سازمان همکاری شانگهای شامل اقدامات پیچیده با هدف مقابله با تروریسم می‌شود و در میان اعضای سازمان همکاری شانگهای اتفاق نظر در خصوص تحمل صفر نسبت به اقدامات تروریستی و افراط‌گرانه وجود دارد و هیچ چیزی نمی‌تواند آن را توجیه کند.

وی افزود: چارچوب قانونی به منظور بهبود همکاری اعضای این سازمان برای مبارزه با تروریسم ایجاد شده و روش‌های مقابله با تهدیدهای امنیتی بین‌المللی نیز به صورت مداوم بررسی و تدوین می‌شوند.

این مقام ارشد سازمان همکاری شانگهای اظهارکرد: این دست اقدامات به طور مداوم اجرا می‌شوند و هر سال عناصری جدید به نظام هماهنگ شده مقابله با تهدیدات تروریستی ما اضافه می‌شوند.

علیموف تاکید کرد: سازمان همکاری شانگهای متمرکز بر بهبود همکاری‌های بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم از طریق توسعه روابط با سازمان پیمان امنیت مشترک، مرکز مبارزه با تروریسم کشورهای مستقل همسود، شورای امنیت سازمان ملل، سازمان امنیت و همکاری اروپا و سازمان پلیس جنایی بین‌الملل بوده است.

وی تصریح کرد: این سازمان اولویت فراوانی برای مقابله با جرائم سایبری بویژه اشاعه تبلیغات سایبری افراط‌گرانه و تروریستی شامل تبلیغ برای توجیه علنی تروریسم با هدف تحریک به اقدامات تروریستی قائل است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.