صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / با قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان از افراد توانمند حاضر در سیستم استفاده می‌شود

میرزایی نیکو:

با قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان از افراد توانمند حاضر در سیستم استفاده می‌شود

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرایی شدن قانون "منع به کارگیری بازنشستگان" از افراد توانمند حاضر در سیستم استفاده خواهد شد، اما این گونه نیست که جوانان خارج از بدنه بتوانند در عرصه‌های مدیریتی حضور یابند.

قانون منع بکارگیری بازنشستگان

قاسم میرزایی نیکو در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص تاثیرات اجرایی شدن قانون “منع به کارگیری بازنشستگان” بر روی کار آمدن جوانان، بیان‌ کرد: قانون به کارگیری بازنشستگان، قانون بسیار خوبی است که با استقبال نمایندگان نیز مواجه شد، اما موفقیت و نحوه اجرایی شدن آن نیاز به تمهیداتی دارد که باید صورت گیرد. این قانون می‌تواند نقش ویژه‌ای در به کارگیری نیروهای متخصص داشته باشد، اما در اوضاع و احوال کنونی کشور نمی دانیم آن چه که اتفاق می افتد چه خواهد شد اما کلیت پر ثمری این قانون دارد.

وی در ادامه‌ گفت‌: این  که همه فکر می‌کنند جوانانی از بیرون بدنه دولت که همگی نظریه پرداز بوده و قابلیت اجرایی دارند، جایگزین بازنشستگان خواهند شد، اشتباه است. در صورتی این جوانان می‌توانند جایگزین مدیران بازنشسته شوند که تحولی در سازمان امور اداری و استخدامی شکل بگیرد. در غیر این صورت این افراد باید در آزمون متمرکز شرکت کنند و اگر قبول شوند در نهایت به عنوان یک کارمند ساده وارد سیستم می‌شوند.

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی ادامه‌ داد: در این قانون از افرادی استفاده خواهد شد که در مجموعه‌ها حضور دارند و دارای قابلیت و توانمندی‌های لازم هستند که در آن جا نیز معمولا به صورت رده‌ای عمل می‌شود. یعنی کارشناس به مسئول اداره و مسئول اداره به معاون مدیر و  به همین ترتیب تغییرات صورت می‌گیرد. این گونه نیست که به طور یک دفعه افراد مورد نظر بتوانند به سمت‌های مدیریتی برسند.

وی در ادامه‌ در پاسخ به این سوال که کنار رفتن خودجوش بازنشستگان چه میزان می‌تواند در موفقیت این قانون موثر باشد؟ بیان‌ کرد: بعید می دانم که این اتفاق بیافتد، چرا که اگر ما در طول این سال‌ها این گونه عمل می کردیم، امروز کشور وضعیت بهتری داشت. در گذشته حضرت امام خمینی (ره) می گفتند “اگر کسی توانمندی مسئولیتی را ندارد آن را کنار بگذارد” اما امروزه ما ادعا داریم که توانمند هستیم و حتی توانمندتر از ما وجود ندارد.

میرزایی نیکو در پایان گفت‌: یادم است زمانی که شهید رجایی قصد داشت وزیر انتخاب کند، همه می گفتند ما مسئولیت نمی پذیریم، اما امروز به جایی رسیده ایم زمانی که فراخوان داده می‌شود، همه به دنبال چندین کانال برای معرفی شدن و رسیدن به مقام هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.