صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / اخلاق اسلامی- انسانی اولویت مدرسان جهاددانشگاهی باشد
اخلاق اسلامی- انسانی اولویت مدرسان جهاددانشگاهی باشد

رئیس جهاد دانشگاهی فارس:

اخلاق اسلامی- انسانی اولویت مدرسان جهاددانشگاهی باشد

رئیس جهاد دانشگاهی فارس از مدرسان دوره‌های آموزش کوتاه‌مدت این مجموعه خواست تا علاوه بر تدریس دروس، اخلاق اسلامی - انسانی را در اولویت قرار دهند.زیرا یک مدرس زمانی می‌تواند مدرس خوبی باشد که گفته‌هایش با عملش هم‌خوانی داشته باشد .

کلاس

به گزارش کسب و کار نیوز، مظاهر بابایی در نخستین گردهمایی مدرسان دوره آموزش‌های کوتاه مدت جهاد دانشگاهی استان فارس از فعالیت بیش از ۵۰۰۰ مدرس در دوره‌های آموزش کوتاه مدت این مجموعه در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۵۰ نفر متعلق به استان فارس هستند که نشان از وجود ۳۵۰ سفیر دارد که نه نباید تنها به تدریس اکتفا کنند .

وی با برشمردن ویژگی‌های یک مدرس و استاد خوب و نمونه افزود: یک معلم و استاد خوب تنها به تدریس اکتفا نمی‌کند و این‌گونه نمی‌گوید که تربیت فراگیران به من ربطی ندارد زیرا این مسئله در حوزه جهاد دانشگاهی نمی‌گنجد .

رئیس جهاد دانشگاهی فارس با بیان اینکه یک استاد و معلم خوب می‌تواند انگیزه‌های بسیار خوبی را در میان فراگیران به وجود آورد، خاطرنشان کرد: اگر امروز مشکلی در سطح جامعه داریم به بحث آموزش برمی‌گردد .

بابایی با تأکید بر اینکه یک استاد خوب و نمونه باید اسوه کامل یک انسان باشد، بیان کرد: آموزشی که صرفاً برای وقت گذراندن سر کلاس و انتقال یک مطلب علمی رخ می‌دهد آموزش نیست؛ علمی که اخلاق در کنار آن نیست، علم نیست؛ علمی که اخلاق کنارش نباشد می‌شود هیروشیما و ناکازاکی که در آن فاجعه انسانی بزرگ اتفاق افتاد لذا انتظار داریم در جهاد دانشگاهی که رویکرد انقلابی دارد و مدرسانش سفیران این نهاد هستند این رویکرد را اعمال کنند .

وی با بیان اینکه رویکرد و رفتار مدرسان به تبع می‌تواند کمک‌کننده مجموعه جهاد دانشگاهی و جامعه باشد، گفت: امروز اگر منتظر هستیم که یک اتفاق خوب بیفتد این اتفاق را باید از خودمان شروع کنیم؛ هر کدام از ما عده‌ای را در اطراف خانواده و جامعه تحت پوشش داریم و اخلاق و رفتار نیک ما می‌تواند به مخاطبان ما منتقل شود پس درخواست می‌شود که آن روحیه جهادی را حفظ کنید .

رئیس جهاد دانشگاهی فارس با یادآوری اینکه مشکلاتی در حوزه آموزش وجود دارد که دنبال رفع آن‌ها هستیم، یادآور شد: اولویت‌های معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی فارس جذب اساتید توانمند، متخصص و متعهد به سیستم و نظام است که بحمد الهی این کار انجام می‌شود .

بابایی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری این نکته که تربیت عملی ۷۰ درصد ماندگاری دارد، گفت: امام حسین(ع) با قیامش در حقیقت تربیت عملی را برای تمام انسان‌ها به جا گذارد و با عمل ثابت کرد که باید مبارزه با ظلم و جور و جهل انجام شود.

وی خطاب به مدرسان دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت جهاد دانشگاهی فارس گفت: شما در جایی قرار گرفته‌اید که شغل انبیا دارید و باید به رسالت خود در عرصه تربیت اخلاقی نیز واقف باشید .

رئیس جهاد دانشگاهی فارس همچنین تاکید کرد: یک بار هم به‌صورت عقلانی و تحلیلی به قضیه عاشورا و فلسفه قیام امام حسین(ع) نگاه کرده و آن را تحلیل و بررسی کنیم و ببینیم چه اتفاقی در عاشورا رخ داد و امام حسین(ع) برای چه حاضر می‌شود از جان خود و خانواده‌اش بگذرد تا چه اتفاقی برای جامعه اسلامی رخ دهد .

بابایی به تبیین نکاتی درباره ایام محرم و سوگواری‌های حسینی پرداخت و افزود:‌ غالباً به امام حسین(ع) در گریه‌ کردن‌ها، نذری‌ دادن‌ها و عزاداری‌ها به صورت احساسی و عاطفی نگاه کرده و آن حضرت را به صورت عاطفی و احساسی ترسیم کردیم و اغلب گمان می‌کنیم که نماد امام حسین(ع) باید همین مسائل باشد .

وی با تأکید بر اینکه امام حسین(ع) نماد ایثار و مبارزه با ظلم و جهل است، گفت: زمانی که به‌صورت عقلانی و همراه با اندیشه به قضیه عاشورا نگاه می‌کنیم می‌بینیم که هدف امام حسین(ع) از قیامش مقابله با ظلم و جهل بوده است و به همین دلیل حاضر شد از فرزند ۶ ماهه‌اش هم بگذرد .

رئیس جهاد دانشگاهی فارس گفت:‌ نکته‌ای که باید بدان توجه کنیم و با شرایط زمان خود آن را تطبیق دهیم این است که امام حسین(ع) می‌توانست مانند افراد بسیار به توصیه و موعظه بسنده کند و بگوید باید مقابل ظلم بایستید اما به‌صورت عملی کاری کرد که یک هزار و ۴۰۰ سال است که ماندگار مانده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.