صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / یک زیردریایی ژاپن نخستین بار در دریای چین جنوبی مانور اجرا کرد
یک زیردریایی ژاپن نخستین بار در دریای چین جنوبی مانور اجرا کرد

یک زیردریایی ژاپن نخستین بار در دریای چین جنوبی مانور اجرا کرد

وزارت دفاع ژاپن امروز دوشنبه اعلام کرد: یک زیر دریایی ژاپنی به یک رزمایش دریایی در دریای چین جنوبی برای نخستین بار پیوسته است.

ژاپن1.jpg

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، این تحول نشان دهنده افزایش فعالیت‌های ژاپن در این آب‌های مورد مناقشه‌ میان چین و کشورهای دیگر است.

سخنگوی وزارت دفاع ژاپن گفت، یک زیر دریایی ارتش این کشور موسوم به نیروی دفاع شخصی دریایی به نام زیر دریایی “کوروشیو” روز پنجشنبه به همراه چند کشتی جنگی دیگر ژاپن اقدام به اجرای یک رزمایش دریایی در دریای چین جنوبی کرده و همچنین در این رزمایش ناو حامل هلی‌کوپتر ژاپن به نام ناو “کاگا” شرکت داشت. این ناو در حال حاضر مشغول گذراندن یک ماموریت دو ماهه در حوزه جنوب شرق آسیا و اقیانوس هند است.

این سخنگو تصریح کرد که این نخستین بار است که در یک زیر دریای ژاپن در این منطقه مانور اجرا می‌کند. این در حالی است که گزارش شده این رزمایش شامل تمرین فرار زیر دریایی از شناسایی بوده و دور از پایگاه‌های چین در جزایر مصنوعی‌اش در دریای چین جنوبی به اجرا در آمده است. با این حال این مانور در عین حال می‌تواند خشم پکن را در پی داشته باشد،‌ چون زیردریایی‌ها در بردارنده تهدید بزرگتری برای نیروهای دریایی به نسبت کشتی‌های سطح آب هستند.

در عین حال اواخر ماه گذشته میلادی یک کشتی آبی – خاکی نیروی دریایی بریتانیا به نام کشتی “اچ ام اس آلبیون” اقدام به تحرک در نزدیکی جزایر مورد ادعای چین در دریای چین جنوبی کرد. این عملیات بریتانیا اعتراض شدید چین را در پی داشت و چین در واکنش به آن اقدام به اعزام هواپیماها و کشتی‌های نیروی دریایی خود کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.