صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / وعده‌های داده شده به کردها و جریان‌های سنی، آمریکا را در عراق به حاشیه رانده
وعده‌های داده شده به کردها و جریان‌های سنی، آمریکا را در عراق به حاشیه رانده

وعده‌های داده شده به کردها و جریان‌های سنی، آمریکا را در عراق به حاشیه رانده

یک روزنامه عربی وعده‌های داده شده به جریان‌های اهل سنت و کرد عراقی پس از بی‌اعتمادی‌ آنها به آمریکا را افشا کرد و نوشت، آمریکا در برابر اتفاقاتی که در عراق جریان دارد، شوکه شده است.

پارلمان عراق

به گزارش کسب و کار نیوز، روزنامه العربی الجدید به نقل از یک منبع سیاسی عراقی نوشت: واشنگتن نسبت به اتفاقات حال حاضر عراق دچار شوک شده است و حتی همپیمانان این کشور در میان چهره‌های سیاسی اهل تسنن و کردها به نظر می‌رسد به فشارهای واشنگتن تن نمی‌دهند و بیشتر از آمریکایی‌ها به تعهدات ایران اطمینان دارند.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، افزود: دلیل این سخن آن است که بیشتر جریان‌های سیاسی توافق کرده‌اند که اولین مسئولیت پارلمان جدید تصویب قانون اخراج تمامی گروه‌های خارجی از عراق و در راس آنها ارتش آمریکا باشد.

وی در ادامه گفت: فراکسیون‌های اهل تسنن و کردها وعده‌های بسیاری از جمله عقب‌نشینی نیروهای حشد شعبی از شهرهای اهل تسنن واقع در شمال، غرب و مرکز عراق، پایان دادن به پرونده ربوده‌شدگان، بازسازی شهرهای آزاد شده از دست داعش، برنامه‌هایی برای آزادی ده‌ها هزار زندانی، تضمین برقراری وحدت در نینوا، عدم قطع هیچ بخشی از منافع اقلیم کردستان، حمایت از تشکل‌های عربی در کرکوک و بازگرداندن ساکنان جرف الصخر، العویسات، یثرب و دیگر مناطق به خانه‌هایشان، دریافت کرده‌اند. همچنین وعده‌هایی به ویژه درباره مسایل امنیتی به کردها داده شد که همه اینها باعث شده قدرت مانور آمریکا به شدت کاهش یابد.

منبع مذکور در ادامه تاکید کرد: اهل تسنن و کردها تجربه بدی از وعده‌های آمریکا در طول سال‌های گذشته دارند.

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق و پیشتاز انتخابات اخیر پیشتر مخالفت خود را با هرگونه تصمیمی که “خارج از مرزهای عراق گرفته شود” ابراز داشته بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.