صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / هشدار ماتیس نسبت به نفوذ روسیه برای برهم زدن رفراندوم تغییر نام مقدونیه
هشدار ماتیس نسبت به نفوذ روسیه برای برهم زدن رفراندوم تغییر نام مقدونیه

هشدار ماتیس نسبت به نفوذ روسیه برای برهم زدن رفراندوم تغییر نام مقدونیه

وزیر دفاع آمریکا پس از ورود به مقدونیه هرگونه تلاش روسیه برای استفاده از پول و نفوذش و بر هم زدن رفراندوم پیش‌رو درباره تغییر نام این کشور به منظور جلوگیری از باز شدن راه پیوستن مقدونیه به ناتو را محکوم کرد.

یونان و مقدونیه

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: هیچ شکی وجود ندارد که مسکو به گروه‌های طرفدار روسیه را برای برهم زدن رفراندوم درباره تغییر نام مقدونیه که اواخر این ماه برگزار می‌شود، کمک مالی می‌کند.

وی ادامه داد: آن‌ها پول می‌دهند و به دنبال گسترش نفوذ خود هستند. ما باید سرنوشت مردم مقدونیه را به دستان آن‌ها بسپاریم.

قرار است مردم مقدونیه سی ام سپتامبر درباره اسم جدید این کشور برای حل مناقشه‌ اسمی با یونان پس از سال‌ها تنش در رفراندوم تصمیم بگیرند. اگر نام مقدونیه تغییر یابد راه برای پیوستن این کشور به ناتو و اتحادیه اروپا باز می‌شود، اما هرگونه پیشرفت در روند عضویت مقدونیه به ناتو با مخالفت شدید روسیه مواجه است.

قرار است ماتیس در سفر خود به مقدونیه با مقامات این کشور دیدار کند. پیش از این سفر نیز دبیرکل ناتو و مقامات عالی اروپا از جمله آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و سباستین کورتز، صدر اعظم اتریش به این کشور سفر کرده و حمایت خود را از پیوستن مقدونیه به ناتو اعلام کرده‌اند.

ماتیس گفت: آمریکا و دیگر متحدان ناتو آشکارا اعلام کرده‌اند که آن‌ها به دنبال هزینه کردن پول برای سوق دادن افکار مردم نیستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.