صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / تصمیم جدید برای قیمت بلیت هواپیما+قیمت پروازهای اربعین
تصمیم جدید برای قیمت بلیت هواپیما+قیمت پروازهای اربعین

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی به ایسنا خبر داد

تصمیم جدید برای قیمت بلیت هواپیما+قیمت پروازهای اربعین

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از تصمیم‌گیری تازه برای نرخ‌گذاری بلیت قیمت‌ پروازهای داخلی در ماه‌های آینده خبر داد.

ورود ۵ فروند هواپیمای ATR به ناوگان ایران‌ایر

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: صبح امروز (دوشنبه) در جریان جلسه‌ای که میان مسئولان شرکت‌های هواپیمایی ایرانی برگزار شد، طرفین تصمیم گرفتند تا اطلاع ثانوی نرخ‌هایی که برای شهریورماه تصویب شده بود را اجرایی کنند. به این ترتیب شرکت‌ها براساس نرخ‌هایی که پیش از این اعلام کرده بود بلیت‌های خود را قیمت‌گذاری می‌کنند و حداکثر اجازه دارند تا سقف ۱۰ درصد آنها راافزایش دهند.

وی درباره‌ی قیمت‌گذاری بلیت پروازهای خارجی نیز ادامه داد: در حال حاضر تصمیمی در رابطه با این پروازها گرفته نشده است و این نرخ‌ها براساس شرایطی که در بازار وجود دارد تعیین شده و اجرا خواهند شد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان این‌که ایرلاین‌ها در جلسه خود بار دیگر دغدغه تامین ارز مورد نیازشان را نیز مطرح کردند، تاکید کرد: شرکت‌های هواپیمایی در شرایط ارزی فعلی با فشارهای جدی مواجه هستند، اما تلاش می‌شود با پیگیری‌های جدی شرایط برای تامین ارز مورد نیاز آنها از طریق سامانه نیما فراهم شود.

اسعدی سامانی درباره‌ی آخرین تصمیم‌گیری‌ها برای پروازهای اربعین نیز توضیح داد: در جلسه صبح امروز ضمن تقدیر از برنامه‌ریزی و اجرای عملیات انجام گرفته از سوی شرکت ایران‌ایر و کمک‌های مهم دو شرکت قشم‌ایر و آسمان در جابه‌جایی حجاج نرخ‌های قطعی برای پروازهای اربعین در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته از تاریخ ۲ تا ۱۲ آبان‌ماه نرخ پروازهای تهران – نجف – تهران برای هر نفر دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و پرواز مشهد – نجف – مشهد دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شد. برای بلیت یک طرفه تهران – نجف نرخ یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و مشهد – نجف نرخ یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شد.

براساس گفته‌های دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی نرخ پرواز از سایر شهرها به نجف نیز براساس نرخ پرواز تهران تعیین می‌شود و همچنین در این مدت پرواز به بغداد نیز نرخی مشابه خواهد داشت.

به گزارش کسب و کار نیوز، پس از تکانه‌های شدید ارزی ثبت شده در ماه‌های گذشته وضعیت بازار بلیت هواپیما به شکل جدی‌تر تغییر کرد و چند برابر شدن قیمت‌ها در برخی از مسیرها باعث شد شرکت‌های هواپیمایی با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری به منظور متعادل سازی بازار نرخ‌هایی را تعیین کرده و براساس آن بلیت‌فروشی کند.

شوک قیمتی به وجود آمده باعث شده بود در هفته‌های گذشته میزان تقاضا برای سفرهای هوایی به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کند.

اطلاعات ارائه شده از سوی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی نشان می‌دهد که حدود ۶۰ درصد از هزینه‌های ایرلاین‌های داخلی به وسیله ارزهای خارجی تامین می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزیر کار: حق عائله‌مندی به حقوق کارگران اضافه می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید صولت مرتضوی روز یکشنبه (۲۷ اسفند) بعد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.