چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / ورزشی / کشتی و رزمی / بهنام‌فر: برای طلای کاراته المپیک جوانان عازم آرژانتین می‌شویم
بهنام‌فر: برای طلای کاراته المپیک جوانان عازم آرژانتین می‌شویم

بهنام‌فر: برای طلای کاراته المپیک جوانان عازم آرژانتین می‌شویم

سرمربی تیم ملی کاراته نوجوانان گفت: به پتانسل کاراته‌ ایران و خودم امیدوارم، برای طلای المپیک ۲۰۱۸ جوانان عازم آرژانتین می‌شویم.

مهران بهنام‌فر

مهران بهنام فر در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص اردوهای تیم‌ ‌ملی کاراته نوجوانان که برای حضور در  المپیک جوانان ۲۰۱۸ آرژانتین در حال برگزاری است، توضیح داد: اگر بخواهیم دقیقا بگویم از فروردین ماه اردوهای ما پیگیری می‌شود. در مسابقات قهرمانی آسیا ژاپن توانستیم قهرمان شویم که بدون مسابقات تدارکاتی بود. پس از آن در مسابقات بلغارستان عملکرد قابل قبولی نداشتیم، اما این مساله تنها مختص به تیم‌ ‌ملی ایران نبود و همه کشورهای آسیایی به جز ژاپن عملکرد قابل دفاعی نداشتند.

او افزود: به دلیل زمان کم و مسافت زیاد بین ژاپن تا بلغارستان که رقابت‌های کسب سهمیه  در آن جا برگزار می‌شد، کشورهای آسیایی نتوانستند آن طور که باید عملکرد خوبی را داشته باشند. با این حال در رقابت‌های انتخابی کرواسی از سه وزن خود دو وزن ما توانستند جواز مستقیم حضور در  المپیک جوانان را کسب کنند. یکی از بازیکنان ما نیز در رنک دوم وزن ۶۸ ــ کیلوگرم آسیا قرار داشت که می‌توانست سهمیه  المپیک را کسب کند، اما به دلیل این که در همان وزن تیم آرژانتین  به عنوان میزبان المپیک پیش رو دارای نماینده بود، از این امتیاز خود استفاده کرد و کاراته کای خود را به مسابقات راه داد. همین شرایط برای تیم بانوان وجود داشت که خوشبختانه آرژانتین در وزن کاراته کای رنک یک ما قرار نداشت و توانستیم سومین سهمیه بانوان را نیز کسب کنیم.

سرمربی تیم‌ ‌ملی کاراته نوجوانان ایران با بیان این که تیم‌های دختران و پسران ایران کار بزرگی را در رقابت‌های انتخابی کرواسی انجام داده‌اند، توضیح داد: کشورهای صاحب نام کاراته مانند فرانسه، انگلیس، اسپانیا، ایتالیا، مصر نتوانستند سهمیه ای بگیرند،  ولی ایران با همه شرایط سخت و تدارکات کمی که در اختیار داشت توانست  این مهم را به دست بیاورد. من با مربیان تیم‌های اردن ، عربستان و مصر در ارتباط هستم و می دانم که اردوهای مشترکی را با هم برگزار کرده‌اند ، اما این شرایط برای ما وجود نداشت. کشورهای اروپایی نیز با تیم‌های بزرگسالان خود اردوهایی داشتند که مطمئنا روند آماده سازی آنها را ایده‌آل‌تر از ما می‌کند.

او ادامه‌ داد: با این وجود سعی کرده‌ام خلاء کمبود بازی‌های تدارکاتی و امکانات ضعیف را برای این بازیکنان بر طرف کنم. حدود هفت ماه است که این بچه‌ها در اردو هستند که این مدت زمان برای سنین آنها بسیار زیاد است. همچنین از دوست عزیزم رضا عزیزی تشکر می‌کنم که در روند آماده سازی ملی‌پوشان من را همراهی کردند. همچنین خانم خوشقدم نیز مانند بنده سعی کرده است با اطلاعات و برنامه‌های که تدوین می‌کند روند آماده سازی کاراته کاها را به گونه‌ای صورت دهد تا ملی‌پوشان دچار پیش تمرین نشوند.

بهنام فر با بیان این که امکانات سالن کبکانیان در حد استاندارد قرار ندارد، در این باره توضیح داد: البته از همه مسئولان سالن کبکانیان  تشکر می‌کنم که سعی کرده‌اند همه شرایط را همان گونه که من می‌خواهم فراهم کنند. خدا را شکر در همه مسابقاتی که من به عنوان سرمربی در کنار تیم بوده‌ام توانسته ایم عنوان قهرمانی آسیا و جهان را کسب کنیم. امیدوارم در این مسابقات نیز کاراته کاهای ما مزد زحمات خود را گرفته و مدال‌های خوبی را کسب کنند، چرا که با توجه به این شرایط سخت تمرینی حق آنها بهترین ها است.

سرمربی تیم‌ ‌ملی کاراته نوجوانان در پاسخ به این سوال که آیا با وجود این شرایط آماده سازی می‌توان به مدال آوری نمایندگان ایران در  المپیک جوانان ۲۰۱۸ بوینس آیرس امیدوار بود، خاطر نشان کرد: من نه تنها به امید مدال ،‌ بلکه فقط برای کسب مدال طلا به آرژانتین می روم. مطمئنا اگر امیدی به کسب طلا و موافقیت این نفرات نداشتم، قبول مسئولیت نمی‌کردم. با این شرایط و اشراف به مسائلی که دارم این مسئولیت را قبول کرده و همه سختی‌ها را به جان خریدم، هر چند برخی از افراد چوب لای چرخ ما می‌گذارند، من به این تیم، پتانسیل‌ کاراته ایران و خودم ایمان دارم و تنها برای کسب موفقیت برای پرچم ایران عازم آرژانتین خواهیم شد.

او در ادامه‌ گفت‌: البته از همه مربیان اصلی این بازیکنان که پدرانشان هستند، تشکر می‌کنم که آنها را پرورش و در اختیار من قرار داده‌اند.

بهنام فر در پاسخ به این پرسش که آیا مصدومیتی در بین بازیکنان وجود دارد یا خیر؟ گفت‌: خوشبختانه مصدومیتی وجود ندارد و همه بازیکنان از شرایط ایده‌آلی برخوردار هستند. ما ۱۲ مهر یعنی دو هفته‌ زودتر از برگزاری بازی‌ها عازم آرژانتین می شویم که این دو هفته‌ زمان طلایی برای بازیکنان ما محسوب می‌شود. امیدوارم که شرایط در این دو مدت به گونه‌ای فراهم کنیم که با آمادگی کامل در تاتامی مسابقات حاضر شویم.

او در پایان این گفت‌وگو در خصوص نفرات اعزامی کنار تیم نیز، اظهار کرد: فقط یک مربی در کنار تیم خواهد بود، چرا که دست فدراسیون نیست و همه چیز بر عهده کمیته ملی المپیک است که متاسفانه دارای محدودیت نیز می‌باشد. اگر  این انتخاب در اختیار فدراسیون می بود، مطمئنا ترجیح می دادیم که رییس و دبیر فدراسیون به عنوان متوالیان این رشته در کنار  تیم عازم آرژانتین شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سعید حسنی‌پور

المپیک گل سرسبد کاراته ایران است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سعید حسنی‌پور درباره آخرین وضعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.