صفحه اصلی / دسته بندی نشده / اسرائیل در فیلیپین کارخانه تسلیحاتی می‌سازد
اسرائیل در فیلیپین کارخانه تسلیحاتی می‌سازد

اسرائیل در فیلیپین کارخانه تسلیحاتی می‌سازد

یک شرکت تسلیحات‌سازی مطرح رژیم صهیونیستی قصد دارد یک کارخانه جدید در فیلیپین با هدف تولید مهمات و سلاح راه‌اندازی کند.

نتانیاهو و دوترته

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل اورشلیم پست، شرکت سیستم‌های امنیتی پیشرفته “سیلور شادو” یادداشت تفاهمی با شرکت “رایو ایلومینار” به امضا رسانده تا کارخانه مذکور سال آتی عملیاتی شود. براساس گزارش‌ها، این دو شرکت منطقه لیمای در استان باتان را به عنوان محل ساخت احتمالی در نظر دارند.  

براساس گزارش خبرگزاری فیلیپین، شرکت تسلیحاتی رژیم صهیونیستی به سرمایه‌گذاری ابتدایی ۵۰ میلیون دلاری متعهد شده است و همچنین قصد دارد دست‌کم ۱۶۰ پرسنل را آموزش و استخدام کند. رایزنی‌ این شرکت‌ها پیش از سفر رودریگو دوترته، رئیس‌جمهوری فیلیپین به سرزمین‌های اشغالی در ماه اوت انجام شده بود.

رژیم صهیونیستی و فیلیپین روابط امنیتی تنگاتنگی دارند و تل‌آویو در سال‌های گذشته مقادیر انبوهی سلاح به ارتش مانیل فروخته است. با افزایش تنش‌ها بر سر جزایر اسپارتلی در دریای چین جنوبی میان مالزی، چین، فیلیپین و ویتنام حجم انتقال تسلیحات به این منطقه تشدید شده است.  

در جریان سفر دوترته به اسرائیل، بیش از ۲۰ توافق به ارزش ۸۳ میلیون دلار به امضا رسید. خبرگزاری فیلیپین گزارش داد، ۱۴ توافقنامه و یادداشت تفاهم به امضا رسید و هشت سند همکاری با شرکت‌های اسرائیلی برای سرمایه‌گذاری در این کشور شرق آسیا به امضا رسید.  

فروش تسلیحات و تداوم همکاری نظامی با فیلیپین در حالی انجام می‌شود که آمریکا و دیگر کشورها بابت نقض‌های حقوق بشری دوترته از فروش تسلیحات به این کشور امتناع کردند. جنگ جنجالی این کشور با قاچاقچیان مواد مخدر تاکنون جان بیش از ۱۲ هزار تن را گرفته است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

چطور از دیجی‌کالا ارزان‌ترین کالاها را بخریم؟

به گزارش کسب و کار نیوز، وقتی دنبال یک کالا می‌گردید و نامش را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.