صفحه اصلی / سرخط خبرها / ۶۰ گردان در استان اقتدار عاشورایی را به نمایش می گذارند
۶۰ گردان در استان اقتدار عاشورایی را به نمایش می گذارند

۶۰ گردان در استان اقتدار عاشورایی را به نمایش می گذارند

زاهدان - فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: رزمایش و نمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان حضرت محمد رسول الله (ص) در این استان توسط 41 گردان بیت المقدس و 19 گردان کوثر از صبح تاسوعا تا شام غریبان برگزار می شود.

 سردار امان الله گشتاسبی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: رزمایش و نمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان حضرت محمد (ص) ۲، همزمان با دیگر استانهای کشور در سیستان و بلوچستان در بخش های جهادی، خدمات عمومی و نظامی برنامه ریزی شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز، وی افزود: با توجه به اینکه در ماه های اخیر دشمن جنگ روانی را برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی انتخاب کرده است این رزمایش با هدف نمایش اقتدار نظام، محرومیت زادیی و ارائه خدمات به مردم سیستان و بلوچستان در سه حرکت بزرگ برگزار می شود.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: نخستین حرکت این رزمایش اعزام ۴۳۲ گروه جهادی شناسنامه دار با شعار ‘خدمت بی منت' به مناطق محروم این استان برای خدمت رسانی و کمک به معیشت مردم است که از نهم شهریور آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه دارد.
وی با اشاره به اقدامات محرومیت زدایی سپاه سلمان در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: چهار هزار و ۷۶۶ جهادگر در قالب ۲۲۵ گروه جهادی در اردوهای سه تا ۱۰ روزه در حال خدمت به مردم مناطق محروم این استان هستند.
سردار گشتاسبی گفت: ۲۹۴ عرصه در حوزه عمرانی را مد نظر قرار دادیم که ساخت و تعمیر ۳۷ مدرسه، ساخت ۱۶ مسجد و حسینیه، ساخت ۱۰ خانه عالم، لایروبی پنج قنات، ۹ مورد دیوار کشی، جمع آوری شن های روان از هفت روستای سیستان، تعمیر و بازسازی ۴۵ مدرسه در طرح هجرت نتیجه کار جهادگران در این زمینه است.
به گفته وی توزیع ۱۴۰۰ سبد کالا، توزیع ۹ هزار بسته لوازم التحریر، ایجاد ۳۰ مورد فرصت اشتغال برای جوانان و نوجوانان، ارائه ۱۹۰ مورد خدمات مشاوره از دیگر خدمات عمومی ارائه شده در عرصه های خدمت رسانی و مردم یاری در قالب این رزمایش است.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان افزود: اجرای طرح یک کاسب یک دانش آموز، شیفت ایثار در ادارات و کارخانجات و میز خدمت در مساجد نیز یکی دیگر از بخش های رزمایش اقتدار عاشورایی است.
وی با بیان اینکه امسال رزمایش اقتدار عاشورایی با ایام محرم همزمان شده است، گفت: برای اینکه در حوزه مسائل امنیتی یکپارچگی ایجاد کرده و بتوانیم از ظرفیت این رزمایش به خوبی استفاده کنیم ۴۱ گردان بیت المقدس و ۱۹ گردان کوثر را سازمان دهی کردیم تا از صبح روز تاسوعا تا شام غریبان قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را برای ایجاد آرامش به نمایش بگذارند.
سردار گشتاسبی تصریح کرد: صبح روز تاسوعا با گفتن رمز عملیات در زاهدان رزمایش در سراسر سیستان و بلوچستان آغاز می شود و فعالیت گردان ها تا شام غریبان ادامه خواهد داشت.
وی افزود: برگزاری این رزمایش در سیستان و بلوچستان بر خلاف دیگر استانها حقیقی است چرا که در دیگر نقاط کشور این رزمایش به طور نمادین و نمایشی انجام می شود اما در این استان گردان ها با تمام نیروها و ادوات جنگی خود در نقاط مشخص شده فعالیت می کنند.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: اقدام اساسی در این همایش برگزاری همایش ۲۵ هزار نفری بسیجیان در مرکز استان است که در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس برگزار می شود.

همچنین مطالعه کنید:

شماره گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی ابراهیمی معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.