صفحه اصلی / سرخط خبرها / ممنوعیت واگذاری کارت بازرگانی به غیر
ممنوعیت واگذاری کارت بازرگانی به غیر

ممنوعیت واگذاری کارت بازرگانی به غیر

مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان از ممنوعیت واگذاری کارت بازرگانی به غیر برای استفاده از مزایای آن و طبق ماده 274 قانون مالیاتهای مستقیم از ضمانت اجرای کیفری آن خبر داد .

عباس بی نیاز بیان کرد : طبق بخشنامه صادره از سوی سازمان امورمالیاتی کشورو تبصره ۴بند ۳ آیین نامه اجرایی ماده(۱۰)دارندگان کارت بازرگانی حق واگذاری آن را به غیر برای استفاده از مزایای کارت بازرگانی ندارند .
به گزارش کسب و کار نیوز، ایشان در ادامه افزود : متأسفانه برخی از دارندگان کارتهای بازرگانی از طریق تنظیم سند رسمی تحت عناوین صلح ،هبه وکالت بلاعزل با حق توکیل ونظایر آن مبادرت به واگذاری حق استفاده از کارتهای بازرگانی به دیگران می نمایند که خلاف قانون است .
مدیر کل امور مالیاتی استان در ادامه اظهار داشت : هرکس امتیازاتی را در معرض خرید وفروش قراردهد یا از آن سوء استفاده نماید که به اشخاص خاص به جهت داشتن شرایط مخصوص تفویض می گردد ،نظیر جواز صادرات و واردات وآنچه عرفا موافقت اصولی گفته می شود عمل او جرم محسوب می شود که بر مبنای ماده ۲ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء ،اختلاس وکلاهبرداری ،مجرم تلقی شده وطبق قانون با آن رفتارخواهدشد .
عباس بی نیاز ادامه داد : دفاتر اسناد رسمی مجاز به هیچ عنوان مجاز به تنظیم سند رسمی نخواهند بود که این تنظیم سند ، نهایتا منجربه نقل وانتقال کارت بازرگانی یا واگذاری حق استفاده ازمزایای کارتهای مذکور به غیر دارنده کارت در قالب هریک از عقود گردد .
وی در پایان خاطر نشان کرد :همچنین مودیان محترم سراسر استان می توانند با کمک تلفن گویا وارسال نمابربه شماره ۳۵۰۱۹ – ۰۲۱وسامانه پیامکی به همین شماره، هرگونه اخبار،اطلاعات وگزارش ها ی در زمینه ارتشاء،اختلاس ،فرار مالیاتی اخاذی وکلاهبرداری،جعل عنوان ،اسناد وسایر مواردرا ارسال نموده وبسترهای مبارزه با فساد رامحقق نمایند.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.