صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق نتوانست نامزدی برای ریاست‌جمهوری معرفی کند
حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق نتوانست نامزدی برای ریاست‌جمهوری معرفی کند

حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق نتوانست نامزدی برای ریاست‌جمهوری معرفی کند

دفتر سیاسی حزب اتحادیه میهنی کردستان در نشست خود در سلیمانیه بار دیگر در تعیین و معرفی کاندیدای نهایی خود برای سمت ریاست جمهوری عراق ناکام ماند.

لطیف رشید(تصویر راست) ملا بختیار (تصویر چپ)

به گزارش کسب و کار نیوز، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، قرار بود طبق توافقات سیاسی امضا شده میان دو حزب اصلی اقلیم کردستان عراق یعنی اتحادیه میهنی و حزب دموکرات کردستان به ریاست مسعود بارزانی، سمت ریاست جمهوری عراق سهم اتحادیه میهنی باشد.

پس از آنکه مساله کاندیداتوری برهم صالح که سابق بر این مرد شماره دوی اتحادیه میهنی کردستان محسوب می‌شد، از سوی بیشتر اعضای دفتر سیاسی این حزب رد شد، رقابت به چهار تن از رهبران این اتحادیه یعنی محمد صابر، لطیف رشید، ملا بختیار، رئیس هیئت کل دفتر سیاسی این حزب و فواد معصوم، عضو دفتر سیاسی این حزب و رئیس جمهوری عراق منحصر شد.

با اینکه صالح از حزب اتحادیه میهنی کردستان جدا شده و یک حزب سیاسی با عنوان ائتلاف برای عدالت و دموکراسی را تشکیل داده اما همچنان به عنوان معاون دوم مسؤول دفتر این حزب فعالیت می‌کند.

طبق اطلاعاتی که روزنامه الشرق الاوسط به نقل از منابع آگاه به دست آورده، دفتر سیاسی این حزب در نشست خود در سلیمانیه به دو گروه تقسیم شد.

گروه اول که اکثریت اعضا را تشکیل می‌داد، حامی ملا بختیار بوده و گروه دوم از لطیف رشید، وزیر پیشین آب دولت عراق حمایت کردند.

به گفته این منابع، رهبران وابسته به خانواده طالبانی از لطیف رشید حمایت کردند در مقابل دیگر رهبران این حزب ملا بختیار را ترجیح دادند که از محبوبیت گسترده‌ای در میان رهبران حزب برخوردار بوده و روابط مستحکمی با حزب دموکرات کردستان و رهبر آن مسعود بارزانی دارد و این مسائل شانس او برای تایید از سوی حزب دموکرات را افزایش می‌دهد.

یک عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان که نخواست نامش فاش شود، به روزنامه الشرق الاوسط گفت: به دلیل این اختلاف نظرها و عدم تعیین هیچ‌ یک از آنها به شکل رسمی نشست ناتمام مانده و این کار به نشست بعدی رهبران حزب موکول شده و یا اینکه این مساله در مذاکرات دو روز آتی تصمیم‌گیرندگان حزب فیصله یابد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.