صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / چین: تایوان فعالیت‌های خرابکارانه و جاسوسی خود را متوقف کند
چین: تایوان فعالیت‌های خرابکارانه و جاسوسی خود را متوقف کند

چین: تایوان فعالیت‌های خرابکارانه و جاسوسی خود را متوقف کند

پکن آژانس‌های اطلاعاتی تایوان را به تشدید تلاش برای دزدیدن اطلاعات از چین با هدف "نفوذ" و "خرابکاری" متهم کرده و به تایوان نسبت به "آسیب فضاینده روابط" دوجانبه هشدار داد.

تایوان

به‌ گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ‌ایسنا، رویترز اعلام کرد، آن فنگ شان، سخنگوی اداره امور تایوان در دولت چین به خبرگزاری شینهوا، گفت‌، این آژانس‌های مربوطه در تایوان باید فورا به چنین فعالیت‌هایی پایان دهند.

روز شنبه تلویزیون دولتی چین اولین قسمت از یکسری برنامه را پخش کرد که با موضوع تلاش‌های تایوان به منظور به خدمت گرفتن دانشجویان چینی در خاک خود از طریق پیشنهاد دادن پول و روابط غیر اخلاقی در ازای جاسوسی تهیه شده بود.

این اتهام زنی از سوی چین در حالی صورت گرفته است که پکن تلاش های خود را برای تشویق تایوانی‌ها به ساکن شدن دائمی در چین از طریق دریافت کارت‌های شناسایی جدید افزایش داده است.

تایوان نیز به مردم خود هشدار داده که “از خطرات زندگی در یک کشور استبدادی با سیاست‌های سانسورگری شدید” آگاه باشند.  در سال ۲۰۱۷ تایوان یک دانشجوی چینی مشغول به تحصیل در تایوان را به اتهام جمع‌آوری اطلاعات حساس از طریق رابط‌هایی در مدارس و ادارات دولتی تایوان و تلاش برای ایجاد یک شبکه جاسوسی در این جزیره به مجازات زندان محکوم کرد.

تایوان از سال ۲۰۰۹ روند پذیرش دانشجویان چینی در دانشگاه‌هایش را آغاز کرده است.

در ماه‌های اخیر نیز چین تلاش کرده است تا یکسری هم پیمانان دیپلماتیک تایوان را از این کشور دور کرده و به خود جلب کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.