صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / هیئت‌های دانشگاهی بلندپایه آلمانی، فرانسوی و اتحادیه اروپا در ایران حضور می‌یابند

هیئت‌های دانشگاهی بلندپایه آلمانی، فرانسوی و اتحادیه اروپا در ایران حضور می‌یابند

سالار آملی

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر حسین سالارآملی با اعلام این خبر اظهار داشت: هیئت فرانسوی متشکل از ۶ نفر از کنسرواتور ملی هنر و حرفه فرانسه (CNAM) از تاریخ ۳۰ شهریور ماه تا ۵ مهرماه سال جاری (۲۱ لغایت ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۸) به کشورمان سفر خواهند کرد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل افزود: این سفر در پی دیدار رسمی هیئت عالی رتبه کشورمان در خردادماه سال جاری از کشور فرانسه انجام خواهد شد؛ هیئت مزبور در وزارت متبوع مباحث راهبردی و نقشه کلان همکاری‌ها را مطرح کرده و از دانشگاه‌های خوارزمی، الزهرا (س)، تهران، صنعتی شریف، بوعلی سینا، صنعتی امیرکبیر، سازمان مدیریت صنعتی و اتاق بازرگانی ایران دیدار و با مسئولان مربوطه به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد: هیئت آلمانی با ترکیب نمایندگان وزارت آموزش و تحقیقات جمهوری فدرال آلمان (بنیاد تحقیقات آلمان DFG)، (BMBF، لایبنیتز، بنیاد فولکس واگن، انجمن هلمهوتز و مرکز DLR-PT در آلمان) از تاریخ ۱۷ لغایت ۲۳ شهریورماه سال جاری (۱۴-۷ سپتامبر ۲۰۱۸) به کشورمان سفر خواهند کرد و قرار است تا مباحث کلان دو جانبه را در وزارت متبوع پیگیری و در کارگاه آموزشی در دانشگاه‌های یزد، فردوسی مشهد، گیلان و تهران شرکت کنند. این کارگاه با تعداد معدودی از افراد و با هدف آشنایی بیشتر با فرصت‌های تحقیقاتی مشترک و اخذ کمک‌های مالی و اعتبارات پژوهشی (گرنت) از آن کشور برگزار خواهد شد.

به گفته دکتر سالارآملی، در سفر هیئتی از اتحادیه اروپا، با توجه به بحران مهاجران در اروپا و بنا به پیشنهاد این اتحادیه، کنفرانسی با موضوع (Conference of EU-Iran Exchange of Experiences and Good Practices on Migration) به میزبانی دانشگاه اصفهان و با حضور مسئولان اتحادیه اروپا، نهادهای ایرانی، محققان و خبرگان ایرانی و اتحادیه اروپا در اواخر اکتبر ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی این کنفرانس، بررسی چالش‌ها و ارائه راه حل‌ها و راه‌کارهای سازنده درخصوص پدیده مهم مهاجرت است و انتظار می‌رود چندین پروژه مشترک فی مابین تعریف و از سوی این اتحادیه حمایت شود.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم در خاتمه خاطرنشان کرد: حضور این هیئت‌ها در کشورمان در راستای سیاست‌ها و تعاملات قبلی است که امیدواریم در شرایط جدید جهانی همچنان ادامه‌دار باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.