صفحه اصلی / سرخط خبرها / مسابقه کتابخوانی «سفر شهادت» برای دانشگاهیان کشور برگزار می‌شود
مسابقه کتابخوانی «سفر شهادت» برای دانشگاهیان کشور برگزار می‌شود

به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد الزهرا(س)

مسابقه کتابخوانی «سفر شهادت» برای دانشگاهیان کشور برگزار می‌شود

معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد الزهرا(س) مسابقه کتابخوانی «سفر شهادت» را برای دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور برگزار می‌کند.

معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد الزهرا(س) به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع) مسابقه کتابخوانی «سفر شهادت» را برگزار می‌کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نفل از مهر، دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کل کشور می‌توانند در این مسابقه شرکت کرده و تا روز هشت آبان ۱۳۹۷ برابر با اربعین حسینی، متن حداکثر هزارکلمه‌ای خود درباره کتاب «سفر شهادت» را به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند.

آن دسته از علاقه‌مندانی که هنوز کتاب «سفر شهادت» را مطالعه نکرده‌اند، می‌توانند آن را با ۲۵ درصد تخفیف پشت جلد از دبیرخانه مسابقه تهیه کنند.

علاقه‌مندان برای ثبت نام و ارسال آثار خود می‌توانند به آدرس تهران، میدان ونک، میدان شیخ بهایی، دانشگاه الزهرا(س)، ساختمان شهید قزوینی، طبقه ۴، واحد ۴۱۶ مراجعه کرده یا با شماره‌های ۰۲۱۸۵۶۹۲۵۸۸ و ۰۲۱۸۸۶۱۱۳۴۱ تماس بگیرند.

کتاب «سفر شهادت» شامل ترجمه متن ۱۷ سخنرانی، مقاله و گفتار امام موسی صدر درباره نهضت حسینی و ابعاد و نتایج و پیامدهای آن است. امام صدر در این گفتارها تلاش می‌کند تا پیش‌زمینه‌های این واقعه و اهداف امام حسین از این حرکت را روشن کند. نقش و تأثیر حضرت زینب نیز در گفتارهایی از این کتاب بررسی شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر پنجمین نوبت نشر این کتاب نیز در روزهای آینده روانه بازا اندیشه می‌شود.

عناوین بخش‌های هفده‌گانه کتاب «سفر شهادت» به ترتیب عبارتند از: «سفر شهادت»، «حسین(ع) وارث انبیا»، «پرتوهایی از انقلاب کربلا»، «به سوی خط حسینی»، «امام حسین(ع) و قداست جان‌فشانی»، «مناسبت‌های ماه رجب و زیارت امام حسین»، «امام حسین(ع) پیشوای اصلاح‌گری»، «عطای حسینی در واقعه کربلا»، «از دریچه عاشورا»، «حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات»، «صلح پیوند پاینده اسلام و مسیحیت»، «نامه‌ای به مردم لبنان»، «شهادت، چشمه جوشان تحول»، «زینب(س) شکوه شکیبایی(۱)»، «زینب(س) شکوه شکیبایی(۲)»، «رسالت حضرت زینب(س) در عاشورا» و «یاری زینب(س)».

همچنین به دلیل اشاره‌های بسیار امام صدر به خطبه آتشین حضرت زینب(س) در کاخ یزید، ترجمه فارسی این خطبه نیز در پیوست این کتاب درج شده است.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.