صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / شین‌فین به زودی گزینه خود را برای ریاست جمهوری ایرلند معرفی می‌کند
شین‌فین به زودی گزینه خود را برای ریاست جمهوری ایرلند معرفی می‌کند

شین‌فین به زودی گزینه خود را برای ریاست جمهوری ایرلند معرفی می‌کند

شین‌فین، اصلی‌ترین حزب جمهوری ایرلند نامزدش برای انتخابات ریاست جمهوری را به‌زودی اعلام خواهد کرد.

مراسم صدمین سالگرد قیام ایرلند علیه حاکمیت انگلیس

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، شورای حاکم حزب شین‌فین در دوبلین تشکیل جلسه داده است تا نامزدشان را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ماه آتی انتخاب کنند.

خانم “لیه نی ریده” عضو پارلمان اروپایی از سوی بسیاری به عنوان نامزد شین‌فین در رقابتی شناخته می‌شود که احتمالا پنج کاندیدا خواهد داشت. مایکل دی هیگینز، رئیس‌جمهوری کنونی ایرلند هم که اولین بار سال ۲۰۱۱ انتخاب شد، قصد دارد برای بار دوم در انتخابات شرکت کند. دو تاجر سرمایه‌گذار به نام‌های شون گالاگر و گوین دافی هم به عنوان نامزد مستقل شرکت می‌کنند. همچنین یک سناتور به نام جوآن فریمن نامزد شده است.

سه نامز آخر میزان تاییدیه کافی از شوراهای محلی را دریافت کرده‌اند و رسما نامزد پست ریاست جمهوری شدند. رئیس‌جمهوری کنونی ایرلند هم می‌تواند خودش را نامزد اعلام کند و شین‌فین قدرت سیاسی کافی در پارلمان ایرلند را در اختیار دارد و می‌تواند برای خودش نامزد معرفی کند.

دو حزب از بزرگترین احزاب شامل فاین گائل و فیانا فیل و حزب کارگر ایرلند، از رئیس‌جمهوری کنونی این کشور برای دور دوم رهبری حمایت می‌کنند. شماری از نامزدهای مستقل بالقوه هم هنوز امید دارند با کسب حمایت شوراها بتوانند تا پیش از ضرب‌الاجل ۲۶ سپتامبر نامزد شوند. انتخابات ریاست جمهوری ایرلند برای ۲۶ اکتبر برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پیش‌بینی رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۴

به گزرش کسب و کار نیوز، این سازمان مستقر در پاریس در گزارش چشم‌انداز اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.