صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / شصت دومین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فردا آغاز می‌شود
شصت دومین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فردا آغاز می‌شود

شصت دومین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فردا آغاز می‌شود

شصت و دومین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از فردا دوشنبه در مقر آژانس در وین برگزار می‌شود.

کنفرانس عمومی سالانه آژانس

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌(IAEA) از فردا دوشنبه در شصت دومین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین پایتخت اتریش، درباره عوامل اصلی اولویت‌های کاری آژانس بر روی استفاده صلح‌آمیز از تکنولوژی‌های هسته‌ای بحث خواهد شد.

در این کنفرانس که از ۱۷ تا ۲۱ سپتامبر ( ۲۶ تا ۳۰ شهریور) به طول می‌انجامد، گستره‌ای از مسائل از جمله تقویت فعالیت‌های آژانس در زمینه‌های علوم، فناوری و کاربردهای هسته‌ای، افزایش کارآیی پادمان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و افزایش همکاری‌های بین‌المللی ایمنی هسته‌ای در زمینه‌های تشعشعات، حمل و نقل و پسمان‌ها مورد بحث قرار خواهند گرفت.

نمایندگان عضو آژانس در شصت و دومین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره گزارش سالیانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مربوط به سال ۲۰۱۷، بیانیه مالی آژانس مربوط به سال ۲۰۱۷ و به‌روزرسانی برنامه و بودجه مربوط به سال ۲۰۱۹ به بحث خواهند پرداخت.

گزارش‌هایی برای بحث و گفت‌وگو توسط دبیرخانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آماده شده که به تایید شورای حکام رسیده است. این گزارش‌ها شامل بازنگری ایمنی و فناوری هسته‌ای در سال ۲۰۱۸ و گزارش همکاری فنی مربوط به سال ۲۰۱۷ است.

در این کنفرانس وزیران انرژی اتمی و مقامات ارشد انرژی کشورهای عضو آژانس شرکت و سخنرانی می‌کنند.

هم‌چنین مدیرکل آژانس در افتتاحیه این کنفرانس سخنرانی خواهد کرد.

علی‌اکبر صالحی معاون رییس‌جمهوری کشورمان و رییس سازمان انرژی اتمی نیز به منظور شرکت در این کنفرانس به وین رفته و در این کنفرانس سخنرانی می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.