صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / دولت برای رفع محدودیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها تلاش کند
دولت برای رفع محدودیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها تلاش کند

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت:

دولت برای رفع محدودیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها تلاش کند

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت از کاهش فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها در عرصه بین‌المللی خبر داد و گفت: متاسفانه شرایط فعلی و کمبود منابع مالی باعث شده بسیاری از فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها با دانشگاه‌های دیگر دنیا محدودتر شده و کاهش یابد. اگر انتظارات دانشگاه‌ها برآورده نشود نباید انتظار رشد پژوهشی در سطح ملی از دانشگاه‌ها را داشته باشیم.

دانشگاه علم و صنعت

دکتر تورج محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، به مهم‌ترین برنامه‌های پژوهشی علم و صنعت در سال جدید اشاره کرده و گفت: یکی از مهم‌ترین طرح‌های پژوهشی این دانشگاه که در راستای تحقق شعار سال یعنی حمایت از تولید ملی تعریف شده، این است که تلاش شده بین گروه‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی دانشگاه نوعی هم افزایی ایجاد کنیم تا در نهایت ظرفیت‌های دانشگاه را در جهت رفع مشکلات کشور قرار دهیم.

وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر ظرفیت‌های دانشگاه علم و صنعت در حوزه فعالیت‌های پژوهشی کاملا شناسایی شده است و مقدمات کار برای انجام امور پژوهشی به منظور رفع نیازهای فعلی جامعه صورت گرفته و کتابچه راهنمایی با توجه به عملکرد سال گذشته دانشگاه در حوزه پژوهشی تدوین شده است. امیدواریم بتوانیم پروژه‌هایی که نیاز به تخصص‌هایی چندگانه دارد و برای کشور ضروری است را شناسایی و ظرفیت دانشگاه را در جهت حل این نیازها به کار بگیریم.

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت به عملکرد این دانشگاه در حوزه فعالیت‌های بین‌المللی اشاره کرده و گفت: فعالیت در عرصه‌های بین‌المللی برای دانشگاه علم و صنعت موضوعی بسیار جدی است این در حالی است که در شرایط فعلی شرکت در کنفرانس‌های بین‌المللی و تامین هزینه‌ ثبت‌نام اعضای هیات علمی برای شرکت در این کنفرانس‌ها با محدودیت‌هایی مواجه شده است و در تلاش هستیم این موانع برطرف شود. امیدواریم دولت تمهیداتی را برای وزارت علوم در این زمینه بیندیشد تا محدودیت‌های فعلی از سر راه پژوهشگران و محققان برای حضور در عرصه‌های بین‌المللی از بین رود.

محمدی خاطر نشان کرد: در حال حاضر علاوه بر موانع موجود در انجام پژوهش‌هایی که نیاز به سفر و تبادل نظر با سایر محققین دانشگاه‌های دنیا دارند، نیازهای اولیه برای تهیه مواد اولیه و خدمات آزمایشگاهی  با محدودیت مواجه شده است و هزینه تامین مواداولیه برای انجام امور پژوهشی به طور چشمگیری کاهش یافته است، ما بدون اینکه منابع بیشتری در اختیار داشته باشیم فعالیت‌های پژوهشی خود را دنبال می‌کنیم که اگر تمهیداتی برای این موضوع اندیشیده نشود نباید انتظار داشته باشیم که دستاوردهای پژوهشی سطح کشور روند رو به رشد خود را طی کند.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه علم و صنعت در حال حاضر به عنوان واسط تعاملات علمی بین ایران و آلمان شناخته شده است که هم این دانشگاه تعاملات خوبی با دانشگاه‌های کشور آلمان دارد و هم اینکه دانشگاه‌های آلمان نیز تمایل بیشتری برای شکل‌گیری این ارتباط وجود دارد ضمن اینکه ما با سایر دانشگاه‌های پیشرفته کشورهای دیگر نظیر استرالیا و … همکاری متقابلی داریم اما تمرکز اصلی فعالیت دانشگاه علم و صنعت با توجه به زیرساخت‌های این دانشگاه در حوزه فناوری‌های حمل و نقل ریلی که کشور آلمان صاحب این نوع دانش است ارتباط متمرکز و متقابلی داریم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.