چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / توازن دینامیکی و استاتیکی روتورها در منطقه لاوان
توازن دینامیکی و استاتیکی روتورها در منطقه لاوان

توازن دینامیکی و استاتیکی روتورها در منطقه لاوان

با نصب یک دستگاه توازن دینامیکی در واحد تولید انرژی و تعمیرات توربین منطقه لاوان، از این پس تعمیر و سرویس روتورها در کمترین زمان و با دقت بالا انجام می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, مهرداد علی‎غلامی، معاون تولید انرژی، نوسازی و تعمیرات توربین این شرکت گفت: با وجود این دستگاه، روتورهای صنعتی تا حدود ۴۰۰ کیلوگرم به روش دینامیکی و استاتیکی و برابر با استاندارد ISO ۱۹۴۰-۱ و با دقت G۲,۵-G۱ انجام می‌شود.
وی افزود: تاکنون پنج روتور مختلف توربین راستون TA از سوی کارشناسان رفع عیب و بالانس شده است که همه در سرویس قرار گرفته‌اند.
علی‎غلامی اظهار کرد: دیگر نیازی به انتقال روتورها برای بالانس به خارج از منطقه نیست و پس از انجام بالانس و تست‌های لازم که از سوی کارشناسان واحد تولید انرژی و تعمیرات توربین منطقه لاوان انجام می‎شود، روتورها آماده بهره‌برداری هستند و به این ترتیب در هزینه و زمان به مقدار قابل توجهی صرفه‌جویی خواهد شد.
به گفته وی، با توجه به تجهیزات دواری که در منطقه وجود دارند نیاز به یک دستگاه بالانس به شدت احساس می‌شد، بنابراین با حمایت مسئولان منطقه، این پروژه تعریف و شرکت شاهین تنظیم صنعت که در زمینه چنین تجهیزاتی تخصص داشت انتخاب و ساخت دستگاه بالانس متناسب با تجهیزات منطقه و استاندارد مورد نیاز بالانس این تجهیزات آغاز شد.
وی افزود: این دستگاه برای نخستین‎بار از سوی یک شرکت داخلی طراحی و ساخته شده است، بنابراین برای اطمینان از عملکرد مناسب آن در آزمایشگاه ارتعاشات پژوهشگاه نیرو مطابق با استاندارد ISO ۲۹۵۳ تست و ارزیابی شد و به تایید رسید.

همچنین مطالعه کنید:

ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مرتضی شاهمیرزایی در کنگره ملی نفت و گاز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.