آنلاین   پارک  کن

كمبود جاي پارك مشكل مشترك تهران و كلان‌شهرهاي دنياست

آنلاین پارک کن

ترافيك و افزايش استفاده از خودروها تهران و ديگر شهرهاي بزرگ كشور را به پاركينگ‌هاي بزرگي تبديل كرده است كه اين حجم از خودروها را ديگر به سختي در خود جاي مي‌دهند.

شایلی قرایی

تهران که دیگر به یک پارکینگ بزرگ تبدیل شده که رانندگان برای چند ثانیه حتی توقف کردن باید ساعت‌ها دنبال جای پارک بگردند. همین اتفاق هم ترافیک را در کلان‌شهرها افزایش می‌دهد. متاسفانه به تعداد خودروهایی که فروخته و استفاده می‌شود، پارکینگ مناسب وجود ندارد و هر راننده‌ای هر جایی که بیاید، پارک می‌کند تا بتواند به امورات روزمره‌اش برسد.
بنابراین در این شرایط و با توجه به رویکردی که در برابر استفاده از خدمات آنلاین به وجود آمده، جای خالی این مدل کسب‌وکار نوین برای یافتن جای پارک احساس می‌شد. خوشبختانه ایده‌های خلاقانه در ایران در چند سال اخیر رشد خوبی داشته‌اند و استارت‌آپ‌های ارائه خدمات آنلاین راه‌اندازی شده‌اند که توانسته‌اند بسیاری از مشکلات را حل کنند. در رابطه با جای پارک نیز استارت‌آپی خلق شد با عنوان «اپلیکیشن بی‌پارک». با استفاده از این اپلیکیشن رانندگان می‌توانند جای پارک مناسب و نزدیک به خود را پیدا و رزرو کنند.

نحوه استفاده از اپلیکیشن «بی‌پارک»
وقتی وارد اپلیکیشن «بی‌پارک» می‌شوید، نقشه‌ای را می‌بینید که انواع پارکینگ‌ها در آن ثبت شده است و بسته به نوع جای پارکی که می‌خواهید، می‌توانید از فیلتر استفاده و جای پارک مناسب را راحت‌تر پیدا کنید. در حال حاضر پارکینگ‌های رایگان، پولی و پارکینگ‌های عمومی در اپلیکیشن ثبت شده‌اند که می‌توانید پارکینگ موردنظر را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که پارکینگ‌های پولی و عمومی تضمینی هستند. برای راحتی، جای پارک‌های ثبت‌شده کاربران در اپلیکیشن با رنگ‌های مختلف نشان داده می‌شوند. آنهایی که رنگ مشکی دارند رایگان و رنگ قرمز پولی هستند. رنگ آبی نیز متعلق به پارکینگ‌های عمومی است. با کلیک روی هر یک از جای پارک‌ها، اطلاعات آن اعم از قیمت و موقعیت نمایش داده می‌شود. توجه داشته باشید اگر می‌خواهید با معرفی جای پارک درآمد کسب کنید، می‌توانید با کلیک روی علامت افزودن (علامت بعلاوه پایین سمت راست صفحه) در خیابان‌ها و کوچه‌های مختلف جای پارک معرفی کنید تا کاربران بتوانند آن را رزرو کنند.
برای این کار خیلی راحت روی علامت بعلاوه کلیک کنید و نوع پارکینگی که می‌خواهید را ثبت کنید، رایگان یا پولی بودن آن را نیز انتخاب کنید و ثبتش کنید. برای دریافت این اپلیکیشن می‌توانید عدد یک را به ۲۰۰۰۴۴۰۸۸۰ ارسال کنید یا از طریق سایت این اپلیکیشن به نشانی Bipark. ir اقدام کنید. در حال حاضر نزدیک به ۳۰۰ پارکینگ عمومی در تهران و حومه در این اپلیکیشن ثبت شده است.

خدمات
امکان جستجوی پارکینگ‌ها، امکان مشاهده آنلاین پارکینگ‌های عمومی، امکان مشاهده آنلاین پارکینگ کنار خیابان، امکان رزرو سریع و مدت‌دار، امکان پرداخت آنلاین هزینه پارک، امکان ارائه جای پارک (یک یا چند)، امکان ارائه جای پارک رایگان، امکان کسب درآمد از جای پارک، امکان اشتراک جای پارک، در دسترس قرار دادن پارکینگ، امکان جابه‌جایی خودرو پارک‌شده، امکان مشاهده فضاهای ممنوعه پارک خودرو، امکان مشاهده امکانات در اطراف پارکینگ و ارائه پارکینگ رایگان به مدیران مجتمع‌ها از جمله خدمات این اپلیکیشن است.

مشتریان
همه افرادی که دارای خودرو در شهرهای بزرگ (با اولویت تهران) هستند، رانندگان، پارکبان‌ها، پارکینگ‌های عمومی و خصوصی، پارکینگ‌های طبقاتی، سازمان‌ها، افراد خصوصی که پارکینگ دارند، آپارتمان‌های دارای پارکینگ، مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری، بیمارستان‌های خصوصی، مراکز بازی و سرگرمی خصوصی، هتل‌ها، فرودگاه‌ها، ترمینال‌‌ها، نمایشگاه‌ها و مراکز نمایشگاهی، مراکز مذهبی ویژه (نماز جمعه، مراسم ویژه) (مصلا)، دانشگاه‌ها، مراکز ورزشی (استادیوم‌ها، استخرها) و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اتوماسیون پارکینگ از مشتریان این اپلیکیشن هستند.

درآمدزایی از به اشتراک گذاشتن و فروش جای پارک در خیابان‌ها
رحیم خانی‌زاد، بنیان‌گذار و مدیرعامل استارت‌آپ «بی‌پارک»
با اطمینان می‌توانیم بگوییم که مشکلات در جامعه امروزی هر روز در حال افزایش بوده و با مکانیزه شدن زندگی همه‌چیز رنگ دیگری به خود گرفته است. با افزایش جمعیت مشکلات مربوط به آن هم شکل می‌گیرد. به عنوان مثال هر خانواده به طور قطع در دنیای امروز یک خودرو دارد که اگر بخواهیم خودروهای هر خانواده را به خیابان بفرستیم معضلی به نام جای پارک خودنمایی خواهد کرد. امروز هم در شرایطی قرار گرفته‌ایم که با رشد استفاده از خودروها معضل جای پارک برای همه به وجود آمده است. به همین منظور جای خالی یک استارت‌آپ به همین منظور که رانندگان بتوانند آنلاین نزدیک‌ترین جای پارک را برای خودرو خود انتخاب کنند، احساس می‌شد. «BiPark» به عنوان اپلیکیشن رزرو آنلاین پارکینگ خودرو در تهران و شهرهای بزرگ از امسال فعالیت خود را آغاز کرده و به وسیله آن رانندگان می‌توانند نزدیک‌ترین جای پارک‌ها را شناسایی کنند.
این اپلیکیشن در حال حاضر در تهران و چند کلان‌شهر دیگر که دیگر تعداد خودروها به مرز انفجار رسیده است، خدمات ارائه می‌دهند و در آینده‌ای نزدیک می‌توانیم برای دیگر شهرهای کشور این خدمات را ارائه دهیم. در حال حاضر بیش از دو سوم ظرفیت خیابان‌های تهران به پارکینگ اختصاص پیدا کرده است. بخش عمده‌ای از علت کمبود پارکینگ در تهران به کاربری‌هایی مربوط می‌شود که طی سال‌های گذشته در ساختمان‌های بدون پارکینگ شکل گرفته است. شرایطی به وجود آمده که هنگام خارج شدن از درب منزل باید نگران پیدا کردن جای پارک باشیم و تا مقصد از دورترین فاصله هم باید به فکر جایی برای پارک خودروهای‌مان بگردیم. این یک معضل بزرگ در کلان‌شهرهاست که روز به روز هم وضعیت بدتر می‌شود. میزان فروش خودرو هر روز افزایش پیدا می‌کند و دیگر هر خانواده دستکم دو خودرو دارد که برای یک خودرو خود حتی در پارکینگ منازل هم جایی وجود ندارد. اپلیکیشن «بی‌پارک» قصد دارد از تمام ظرفیت‌های مختلف شهر برای پیدا کردن جای پارک برای کاربران و راننده‌ها استفاده کند، علاوه بر جاپارک‌های معمولی در حال حاضر نزدیک به ۳۰۰ پارکینگ عمومی در تهران و حومه از طریق «بی‌پارک» قابل دسترسی است. با این اپلیکیشن ضمن گرفتن جای پارک می‌توانید جای پارک خود را به صورت پولی یا رایگان به اشتراک‌ گذارید. کاربران می‌توانند هر نوع جای پارک از قبیل پارکینگ عمومی و اختصاصی، کنار خیابان یا کوچه، جلوی درب منزل یا مغازه را به عنوان جای پارک معرفی و توسط آن کسب درآمد کنند. البته اگر جای پارک به صورت پولی ثبت شود فرد ثبت‌کننده باید تا رسیدن ماشین در محل پارک رزروشده بماند و به او تضمین دهد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.