صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / آمادگی بهزیستی برای دریافت نذورات مردم در محرم + شروط دریافت کمک‌های غذایی
آمادگی بهزیستی برای دریافت نذورات مردم در محرم + شروط دریافت کمک‌های غذایی

معاون سازمان بهزیستی تشریح کرد

آمادگی بهزیستی برای دریافت نذورات مردم در محرم + شروط دریافت کمک‌های غذایی

معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور از استقرار چادرهای ویژه این سازمان در مناطق مرزی و مسیرهای رفت‌وآمد عزادارن حسینی خبر داد.

 پخت ۱۸ تن حلیم نذری - کرج

محمدعلی کوزه گر در گفت‌وگو با ایسنا،  با بیان اینکه سازمان بهزیستی هرسال در ایام محرم، اقدام به جمع آوری نذورات و کمک‌های مردمی می‌کند، افزود: این نذورات باید در مسیر خودش قرار بگیرد و به دست خانواده‌های تحت پوشش برسد، بنابراین سازمان بهزیستی بستر لازم برای جمع‌آوری و توزیع این کمک‌ها را فراهم کرده‌است. امسال نیز همه مراکز و ادارات سازمان بهزیستی در استان‌ها و شهرستان‌ها آمادگی پذیرش کمک های مردمی را دارند.

وی با اشاره به اینکه کمک‌هایی که در ماه محرم انجام می‌شود عمدتا شامل نذورات و اقلام غذایی است، اظهار کرد: ادارات بهزیستی آمادگی دارند که این نذورات را تحویل بگیرند. شروط لازم برای دریافت کمک‌های غذایی این است که غذای گرم، بهداشتی و در ظروف یکبار مصرف باشد. همچنین اگر خیرین قصد دارند که اقلام غذایی خام شامل گوشت قرمز، مرغ و … تحویل دهند، می‌توانند به شکل مستقیم به ادارات بهزیستی مراجعه کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه مردم می‌توانند خودشان در فرایند آماده‌سازی و توزیع نذورات نیز مشارکت کنند، تصریح کرد: از آنجایی که سازمان بهزیستی کمک ‌های مردمی را به شکل متمرکز توزیع نمی ‌کند مردم می‌توانند خودشان حتی مرکز مورد نظرشان را انتخاب کنند و بگویند قصد دارند به کدام مرکز مشخص در روستا یا شهرستان خودشان کمک کنند. در این حالت بهزیستی در فرایند توزیع کمک می‌کند ولی مردم باید با خود ادارات در شهرستان ارتباط برقرار کنند.

کوزه‌گر افزود: همچنین مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب ۹۰۱۹۰ بانک ملت واریز کنند. کد دستوری  # 300 * 733 * هم در دسترس  مردم است تا از موبایل خود برای واریز کمک‌ها استفاده کنند. همکاران بهزیستی در این ایام بیشتر از روزهای دیگر معمول سال در خدمت مردم هستند تا با نظارت همراهی و همکاری خود خیرین به دست نیازمندان برسانند.

وی با اشاره به اینکه ادارات بهزیستی در شهرستان‌های مرزی تمهیدات ویژه‌ای دارند، اظهار کرد: سازمان بهزیستی در قالب احداث چادر در مناطق مرزی و محل گذر عزادارن حاضر هستند. همچنین ادارات بهزیستی نیز فاصله چندانی با این مناطق ندارند.

معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی سازمان بهزیستی اظهار کرد: در ایام دهه ولایت، بین عید قربان تا عید غدیر هم، همزمان با اعلام آمادگی بهزیستی مردم کمک‌های زیادی کردند و بیش از ۳۰۰ تن گوشت به مراکز بهزیستی تحویل دادند. همچنین حدود ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون کمک نقدی و ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به صورت غیرنقدی کمک‌ کردند که به دست مددجویان رسید. از آنجایی که کمک‌های بهزیستی به شکل متمرکز نیست، به همین دلیل مردم می‌توانند حتی به یک مرکزی در دورافتاده ترین نقطه کشور کمک کنند. همکاران بهزیستی نیز این حساسیت را دارند که این کمک‌ها به همان نیت خاصی که ذکر شده است، مصرف شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«نبض» زندگی «معلولان» کُند می‌زند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،«قانون حمایت از حقوق معلولان» مصوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.