صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / حمایت بنیاد ملی علم ایران از ۴۴ طرح پژوهشی
حمایت بنیاد ملی علم ایران از ۴۴ طرح پژوهشی

حمایت بنیاد ملی علم ایران از ۴۴ طرح پژوهشی

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری حمایت از 44 طرح پژوهشی محققان سراسر کشور را تصویب کرد.

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران، زیست فناوری، نوآوری

به گزارش کسب و کار نیوز، در جلسه شهریور ماه صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری (بنیاد ملی علم ایران) 44 طرح پژوهشی برای حمایت مصوب شد. از این تعداد ۱۹ طرح پژوهشی، ۳ طرح تفاهمنامه‌ای، ۱۱ پسا دکتری و ۱۱ پسا دکتری تفاهمنامه‌ای است. همچنین ۲۶ طرح مربوط به محققان تهرانی و ۱۸ طرح نیز مربوط به سایر استان‌ها است. فنی و مهندسی، سلامت و محیط زیست، فرارشته‌ای علوم انسانی، هنر و معماری و مدیریت و علوم اقتصاد برخی از موضوعات این پژوهش‌ها است. با حمایت از این طرح‌های پژوهشی به زودی شاهد ارائه دستاوردهای آن در جامعه هستیم تا پیشرفت بیشتر را شاهد باشیم.

پشتیبانی از طرح‌های پژوهشی محققان کشور یکی از فعالیت‌های صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی است. بر این اساس هر ماه کمیته تخصصی صندوق جلسه‌ای را تشکیل داده و طرح‌های پژوهشی محققان از کارگروه‌های مختلف را بررسی و در نهایت طرح‌های مصوب برای حمایت را مشخص می‌کند.

بر اساس اعلام معاونت علمی، حمایت از ایده‌های فناوری سبب رشد اقتصادی در کشورها می‌شود، چرا که با نتیجه بخش بودن این تحقیقات سال‌ها شاهد سودآوری اقتصادی آن هستیم. رشد چشمگیر انجام طرح‌های فناورانه در کشورهای مختلف اهمیت توجه به علم و پژوهش و اقتصاد دانش‌بنیان را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.