صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تظاهرات در جنوب الجزایر به درگیری با پلیس منجر شد
تظاهرات در جنوب الجزایر به درگیری با پلیس منجر شد

تظاهرات در جنوب الجزایر به درگیری با پلیس منجر شد

به دنبال اوضاع نامناسب الجزایر صدها تن از اهالی شهر "ورقله" این کشور تظاهرات کردند و در اثر درگیری معترضان با پلیس چند تن زخمی شدند.

تظاهرات الجزایر

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، صدها الجزایری ضمن تظاهرات در شهر ورقله خواستار برآورده شدن خواسته‌هایشان شدند.

معترضان الجزایری خواستار ایجاد یک پایتخت اقتصادی بدون بیمارستان‌های دانشگاهی، توسعه پایدار و از بین بردن فساد، لغو تعلیق فعالیت بیمارستان دانشگاهی، احداث یک بیمارستان مخصوص سوانح سوختگی و ساخت مجتمع‌های مسکونی با استانداردهای بین‌المللی شدند.

پس از آنکه معترضان الجزایری سعی کردند که به سمت مقر دولت راهپیمایی کنند و پلیس ضد شورش در مسیر آنها مانع ایجاد کرد، این تظاهرات مسالمت‌آمیز به درگیری میان معترضان و پلیس منجر شد که نیروهای پلیس برای متفرق کردن این افراد به سمت آنها گاز اشک‌آور شلیک و در مقابل معترضان نیز به سمت نیروهای پلیس سنگ پرتاب کردند که در اثر این درگیرها چند تن هم از معترضان و هم از نیروهای پلیس مجروح و چند تن نیز توسط پلیس ضد شورش بازداشت شدند.

در همین راستا، یک منبع رسمی در مرکز بهداشت گفت که دو مورد حالت خفگی نیز توسط بخش اورژانس در بیمارستان شهر ورقله به ثبت رسیده است.

این تظاهرات با متفرق شدن مردم بدون هیچ خسارت مالی به پایان رسید.

از سوی دیگر، شبکه العربیه به نقل از چند منبع مطلع اعلام کرد که مقامات الجزایر رهبران نظامی و امنیتی سابق را ممنوع السفر کرده‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.