صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تلاش معاونت علمی برای ایجاد شهرهای فناورانه
تلاش معاونت علمی برای ایجاد شهرهای فناورانه

ستاری اعلام کرد

تلاش معاونت علمی برای ایجاد شهرهای فناورانه

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با بیان اینکه با نقش‌آفرینی بیش از 3700 شرکت دانش‌بنیان و درآمد 60 هزار میلیاردی، نقش دانش و فناوری و اهمیت نیروی انسانی خلاق بیش از گذشته در زندگی مردم پررنگ شده است، گفت: ما به دنبال پیاده‌سازی الگوی شهرهای فناورانه هستیم که در آنها زمینه ایجاد اشتغال برای جامعه تحصیلکرده کشور فراهم شود.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، تفاهم‌نامه سازمان برنامه و بودجه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ۱۲ برنامه و ۲ برنامه مکمل، زمینه بیش از ۳۹۸ هزار شغل را فراهم می‌کند که ۶ برنامه در حوزه شرکت‌های دانشبنیان و صنایع خلاق، زمینه‌ساز ایجاد  ۶۴ هزار شغل خواهد بود.

با امضای این تفاهم‌نامه، برنامه‌های افزایش اشتغال نیروی انسانی تحصیلکرده متخصص از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در ۶ محور دنبال خواهد شد. این محورها به این شرح است:

ارتقای مقیاس تولید و اشتغال شرکت‌های دانش بنیان توانمند
پلتفرم بازارسازی برای تجهیزات ساخت داخل و حمایت هدفمند از توسعه بازار محصولات ساخت داخل با کیفیت از طریق جهت‌دهی به بودجه دستگاه‌های اجرایی و بدون افزایش بار مالی قابل توجه برای دولت
توسعه تولید ۶ محصول تحول‌آفرین دانش‌بنیان
توسعه صنایع خلاق با تمرکز بر نوآوری در مدل‌های کسب و کار و ارتقای صنایع فرهنگی تکمیل قانون دانش‌بنیان و حمایت از نوآوری‌های فعال در صنایع خلاق فرهنگی نوآوری‌های مدل کسب و کار و نوآوری‌های اجتماعی
حضور شرکت‌های خصوصی و بخش‌های بزرگ اقتصادی در عرصه نوآوری
اجرای برنامه به همرسانی عرضه و تقاضای نیروی انسانی تحصیلکرده.

اعتبار مورد نیاز برای تحقق این ۶ برنامه از محل صندوق توسعه ملی، اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ کشور  و اعتبارات بانکی تأمین می‌شود. این طرح‌ها با ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار اجرا خواهد شد که ۷۵۰ میلیارد تومان آن از محل تسهیلات بانکی و مابقی از محل اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال تامین می‌شود.

همچنین ۶ طرح حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و طرح‌های در راستای تعادل‌بخشی عرضه و تقاضای نیروی انسانی برای ایجاد اشتغال ۶۴ هزار و ۲۰۰ نفر با دریافت اعتبار ۱۸۰۰ میلیارد تومانی از شبکه بانکی و ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبارات تبصره هجده قانون بودجه سال ۹۷ اجرا می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.