صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / ترویج استفاده از لباس‌های سنتی عناصر هویتی اقوام را بازمی‌گرداند

ابتکار:

ترویج استفاده از لباس‌های سنتی عناصر هویتی اقوام را بازمی‌گرداند

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به طرح ویژه‌ای در راستای حمایت از لباس‌های سنتی در سطح ملی و سعی معاونت برای ترویج آن در استان‌هایی که زمینه برای این کار وجود دارد، گفت: سعی داریم این طرح را ترویج دهیم و افراد را تشویق کنیم تا از لباس‌های محلی و سنتی حتی در محیط‌های کاری استفاده کنند تا بتوانیم عناصر هویتی اقوام را بازگردانیم.

 اقوام زاگرس‌نشین

به گزارش کسب و کار نیوز، معصومه ابتکار امروز در بازدید از قلعه چالشتر در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: حدود ۷۰ درصد صنایع دستی کشور توسط بانوان تولید می‌شود و خوشبختانه در چهارمحال و بختیاری نیز شاهد حضور فعال بانوان در عرصه‌های مرتبط با صنایع دستی اعم از فرش، گلیم و تولیدات مختلف هستیم.
وی افزود: دولت به صورت مشخص در زمینه مهارت‌افزایی و کارآفرینی آموزش‌هایی از سوی معاونت زنان و خانواده داشته و این آموزش‌ها در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.
ابتکار ادامه داد: سازمان صنایع دستی نیز یک‌سری آموزش‌های تخصصی ارائه می‌دهد که مستمر هستند و قرار است ارتقاء یابند و یک کار مشترک نیز با سازمان صنایع دستی در این زمینه خواهیم داشت.
وی تصریح کرد: طرح ویژه‌ای در راستای حمایت از لباس‌های سنتی در سطح ملی داریم که سعی می‌کنیم در استان‌هایی که زمینه برای این کار وجود دارد، طرح را ترویج دهیم و افراد را تشویق کنیم تا از لباس‌های محلی و سنتی حتی در محیط‌های کاری استفاده کنند تا بتوانیم عناصر هویتی اقوام را برگردانیم.
معاون رییس جمهور اضافه کرد: علاوه بر این یکی از حمایت‌هایی که دولت از اجرای این طرح انجام می‌دهد موضوع تسهیلات است که خوشبختانه تسهیلات پایدار را برای روستاها و تسهیلات فراگیر برای شهرها با جدیت توسط دولت دنبال می‌شود.
وی گفت: امیدواریم این تسهیلات برای کسانی که طرح‌های اشتغال‌زا دارند موثر واقع شود.
ابتکار در خصوص اجرای طرح حمایت از لباس‌های سنتی، افزود: سازمان صنایع دستی در این خصوص برنامه‌های خاصی در تمامی استان‌ها دارد و ما نیز نشست‌های مشترکی داریم که امید است بتوان همکاری لازم را در زمینه حمایت از این لباس‌ها انجام داد و ما نیز سیاست‌گذاری کلان در این خصوص داشته‌ایم و تقریبا یک وفاق عملی وجود دارد تا بتوان از این لباس‌ها که حاوی پیام نشاط است حمایت کرد.
وی در ادامه تاکید کرد: تولیدکنندگان را نیز تشویق به تولید می‌کنیم و تسهیلات نیز بر اساس طرح‌ها در شهرها و روستاها ارائه خواهد شد.
ابتکار خاطرنشان کرد: امسال بر اساس مصوبه در ردیف بودجه، ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیمه زنان سرپرست خانوار پیش‌بینی شده و در اختیار دستگاه‌های ذیربط قرار گرفته تا بیمه آنان پرداخت شود و انتظار می‌رود این موضوع عملیاتی شود تا زنانی که نیاز دارند بتوانند بیمه شوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«نبض» زندگی «معلولان» کُند می‌زند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،«قانون حمایت از حقوق معلولان» مصوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.