چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / اعتبار برای تکمیل فضاهای خوابگاهی در دست احداث دانشگاه‌ها اختصاص می‌یابد
اعتبار برای تکمیل فضاهای خوابگاهی در دست احداث دانشگاه‌ها اختصاص می‌یابد

معاون اداری، مالی وزارت علوم:

اعتبار برای تکمیل فضاهای خوابگاهی در دست احداث دانشگاه‌ها اختصاص می‌یابد

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید با افتتاح تعدادی خوابگاه دانشجویی، سرانه فضای خوابگاهی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی افزایش یافته است،‌ از اعلام آمادگی این وزارت نسبت به اختصاص اعتبار برای تکمیل خوابگاه‌های دانشجویی در دست احداث خبر داد.

ساخت خوابگاه

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر محمدتقی نظرپور با تاکید بر اینکه باید شرایطی فراهم کنیم که دانشجویان بدون دغدغه ذهنی، تنها به فکر تحقیق و پژوهش باشند، افزود: برای تربیت صحیح دانشجویان در محیط‌های دانشگاهی، باید حداقل امکانات برای دانشجویان فراهم باشد.

وی ادامه داد: احداث خوابگاه‌های دانشجویی در این راستا انجام می‌شود و امیدواریم با افزایش بودجه‌های ملی و همچنین ورود بخش خصوصی و خیرین، بتوانیم امکانات لازم را در حوزه امکانات رفاهی فراهم کنیم.

دکتر نظرپور اعلام کرد: با اعتبارات تخصیص یافته از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ردیف‌های متمرکز وزارت، تعدادی از خوابگاه‌های دانشجویان در آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۷ به بهره‌برداری رسیده‌اند که این روند در سالجاری نیز پیگیری خواهد شد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع در پایان گفت: با هدف اجرایی شدن بند پ ماده ۱۰۳ قانون برنامه ششم توسعه، ظرفیتی برای احداث خوابگاه متأهلین در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با همکاری صندوق رفاه دانشجویان در قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور منظور شده است که بر اساس این تبصره یارانه سود و کارمزد احداث خوابگاه‌های متأهلین توسط صندوق رفاه پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.