صفحه اصلی / سرخط خبرها / ضربه فیلترینگ به صنعت گردشگری

ميثم شفيعي، عضو هيات علمي دانشگاه تهران

ضربه فیلترینگ به صنعت گردشگری

سرمقاله 

 با توجه به اینکه کسب‌وکارها بخش عمده‌ای از فعالیت بازاریابی‌شان را در مسیر کاهش هزینه‌ها و با توجه به پوشش رسانه‌های TTL به سمت سیستم‌های مجازی می‌برند، فیلترینگ استارت آپ های گردشگری اتفاق خوبی نیست که در صنعت گردشگری ما افتاده است. این موضوع که برخی تخلف کنند و متولیان کشور، کل این صنعت را تحت‌الشعاع قرار دهند قطعا به آینده گردشگری ما لطمه خواهد زد. ای کاش دوستان به جای اینکه تر و خشک را با هم بسوزانند و همه را با هم فیلتر کنند، حداقل یک مکانیزم شناسایی می‌ساختند و متخلفان اصلی را به وسیله آن شناسایی و فیلتر می‌کردند، اما اینکه آن هم در این زمان و در فصل رونق گردشگری و متعادل‌تر شدن هوا چنین اتفاقی رخ دهد، مطمئنا به اهداف بلندمدت کشور، اهداف صنعت گردشگری کشور و… لطمات جدی وارد خواهد شد. آسیب‌هایی که این لطمات به بدنه گردشگری در حال رونق ما خواهند زد موقتی نیستند و آسیب‌های بلندمدت‌تری به همراه خواهند داشت. ما با وجود تمام سختی‌ها و نواقصی که در دنیای کسب‌وکار داشته‌ایم، توانسته‌ایم به این وسعت گردشگری برسیم و اندکی رونق پیدا کنیم و گام‌های کوچکی رو به جلو داشته باشیم. بنابراین اقدامات اینگونه باعث تحت‌الشعاع قرار گرفتن بخشی از آن زیرساخت‌ها و مشتریان ما خواهند شد و ما عملا در جهت تقویت رقبای خودمان و ارائه مزیت رقابتی به آنها گام برداشته‌ایم. نکته دیگری که نباید فراموش کنیم، این است که گردشگری در سال‌های اخیر به سمت فضای مجازی پیش رفته است و اگر هم از حق نگذریم این فضا صنعت گردشگری را به سمت توسعه بیشتر و افق‌های جدیدتر هدایت کرده است و وقتی ما در این اوضاع بحثی را به نام فیلترینگ (آن هم بدون در نظر گرفتن تمهیدات لازم و خوش‌سلیقگی در اجرا) مطرح می‌کنیم قطعا به صنعت گردشگری ما آسیب خواهد زد؛ آسیبی که با توجه به خدشه‌دار کردن نام گردشگری ایران علاوه بر مشتریان و محیط مجازی به کل فضای گردشگری و حضوری‌ها هم وارد خواهد شد. بنابراین ای کاش مسئولان ما آگاه باشند و اگر هم کاری را در راستای منافع ملی انجام می‌دهند آن کار را با در نظر گرفتن صنعت، فضای توسعه صنعت و… انجام دهند، چون اگر ما از این طریق پیش نرویم لطمه‌ای به یکی از امید‌های بلندمدت‌مان برای توسعه کشور وارد خواهیم کرد؛ ازاین‌رو با توجه به اینکه آینده کسب‌وکارها و گردشگری با توجه به مفاهیمی مثل بازاریابی محتوا، کسب‌وکارهای آنلاین، تجارت الکترونیک و… تغییر کرده، بهتر است برای توسعه واقعی گردشگری در کشور تاثیر این حوزه را بپذیریم و آستانه تحمل و دقت بالاتری را در مدیریت این حوزه داشته باشیم تا مبادا حوزه گردشگری ما تحت‌الشعاع چنین خطاهایی قرار بگیرد و حداقل در این سال‌های مهم اقتصادی از این فرصت کسب‌وکاری نهایت استفاده را ببریم.

همچنین مطالعه کنید:

توسعه فرهنگ کسب و کار در فارس اولویت باشد

وی با بیان این مطلب که کارآفرینی در ایران عمر و قدمت محدودی دارد و …

۳ دیدگاه

  1. از یک هیات علمی دانشگاه تهران این مدل مقاله نوشتن جای تعجب است. ما مردم ایران عادت داریم که در مورد مسائل به همین صورت اظهار نظر کنیم. البته تقصیر خود ما هم هست که این قبیل صحبت ها را گوش می کنیم بدون اینکه تامل کنیم. کاش قدری علمی تر و با اعداد ارقام و دقیق تر صحبت کنند. این طرز مقاله نویسی از یک دانشجوی کارشناسی ارشد انتظار می رود نه استاد دانشگاه تهران

  2. ارایه عدد و رقم دردی رو دوا نمیکنه.فکر نکنم منظور ایشون از نوشتن مقاله انتقاد از نوع نگارش باشه و یا تنها بخشی از فرهیختگان جامعه رو به عنوان مخاطب در نظر گرفته باشه که بخواد بر اساس سلیقه اونا و معیار های نگارشی دانشگاهی مطلبی رو ارایه کنن. اصل هدف آگاهی سازی و اعلام هشداره مطمئنا افرادی که دغدغه گردشگری دارن با این مقاله خط میگیرن و دنبال اعداد و ارقام و مسائل عمقی هم میرن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *