چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / سازمان امنیت آلمان شمار پرسنل خود را ۲ برابر می‌کند
سازمان امنیت آلمان شمار پرسنل خود را ۲ برابر می‌کند

سازمان امنیت آلمان شمار پرسنل خود را ۲ برابر می‌کند

رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان که به دلیل اظهارات مناقشه‌برانگیزش درباره‌ی ناآرامی‌های شهر کمنیتس زیر فشار قرار دارد، قصد دارد شمار پرسنل این نهاد امنیتی را دوبرابر کند.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، مجله‌ی آلمانی اشپیگل به استناد اطلاعاتی که از وزارت کشور آلمان به دست آورده، گزارش داده که هانس گئورگ ماسن، رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان قصد دارد شمار همکاران این نهاد را تا سال ۲۰۲۱ از سه هزار و ۱۰۰ تن به شش هزار تن افزایش دهد.

ماسن که شخصا به دلیل اظهارت مناقشه‌برانگیزش درباره‌ی التهابات اخیر شهر کمنیتس تحت فشار احزاب اپوزیسیون و افکار عمومی قرار دارد، می‌خواهد با افزایش پرسنل در سازمان امنیت داخلی آلمان، این نهاد را از نظر ساختاری به سطح سرویس اطلاعاتی کل آلمان ارتقا دهد.

سرویس اطلاعاتی کل آلمان سازمان اطلاعاتی و امنیتی خارجی آلمان است و تنها نهاد امنیتی این  کشور است که اطلاعات برون‌مرزی را جمع‌آوری می‌کند. این سازمان هم اکنون دارای شش هزار و ۵۰۰ همکار است.

آلمان در کنار دو سازمان امنیتی و اطلاعاتی یادشده، دارای یک سازمان امنیتی و اطلاعاتی نظامی هم هست که سرویس ضدجاسوسی نظامی خوانده می‌شود.

به گزارش اشپیگل، سازمان امنیت داخلی آلمان قصد دارد علاوه بر افزایش پرسنل، بخش‌های ضدجاسوسی، حفاظت در برابر خبرچینی و خرابکاری و نیز مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم در این نهاد را متحول و تقویت کند.

در کنار اداره‌ کل حراست از قانون اساسی، هر ۱۶ ایالت آلمان نیز دارای یک سازمان یا بخش امنیت ایالتی هستند.

یک هفته پیش هورست زهوفر، وزیر کشور آلمان در پارلمان این کشور گفته بود که “بودجه‌ای عالی” برای وزارتخانه‌ی او منظور شده است. به نظر می‌رسد که بخشی از این بودجه صرف گسترش سازمان امنیت داخلی آلمان خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.