صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / سفیر اتحادیه اروپا در چین: “همکاری” با پکن راهی به سوی حل مساله سین‌کیانگ است

سفیر اتحادیه اروپا در چین: “همکاری” با پکن راهی به سوی حل مساله سین‌کیانگ است

سفیر اتحادیه اروپا در چین امروز (جمعه) گفت، سوءاستفاده‌های احتمالی چین در منطقه سین‌کیانگ را باید از طریق تعامل و همکاری با دولت پکن حل و فصل کرد.

سین‌کیانگ چین

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهار نظر از سوی نیکولاس چاپیوس، سفیر جدید اتحادیه اروپا در چین در مغایرت با موضع مقام‌های آمریکایی است که به دنبال بررسی اعمال تحریم‌ها علیه پکن به خاطر نوع رفتار مقام‌های چین با سکنه سین‌کیانگ هستند.

وی همچنین به خبرنگاران گفت: اتحادیه اروپا گزارش‌هایی را درباره سوءاستفاده‌ها در این منطقه در چین دریافت کرده و این مساله را با دولت پکن در میان گذاشته است اما هنوز نیاز به حقایق بیشتری است. موضع اتحادیه اروپا این است که ما در چارچوب سازمان ملل فعالیت داشته باشیم. بر این باوریم که گفتگو بهترین راه است. با دولت پکن برای یافتن راه حلی در این باره همکاری می‌کنیم.

سفیر اتحادیه اروپا در چین در ادامه افزود: اتحادیه اروپا باید با دولت پکن در زمینه اویغورها و اوضاع در سین‌کیانگ همکاری کند اگرکه می‌خواهد بیشتر از یک قدرت نرم باشد. تقویت روابط با چین نشان می‌دهد که چگونه این اتحادیه به عنوان یک قدرت کامل و نه یک قدرت نرم رشد می‌کند. برای این منظور هم، همکاری با دولت پکن یک ضرورت کامل است.

وی همچنین گفت: یک ضرورت برای تقویت روابط بین چین و اتحادیه اروپا با توجه به یک مسیر سه جانبه میان آمریکا، چین و اتحادیه اروپا وجود دارد.

گزارش‌های مربوط به بازداشت‌های گسترده و نظارت شدید مسلمانان ایغور در سین‌کیانگ در منتهی علیه غرب چین باعث خشم بین‌المللی شده است.

یکی از گروه‌های حقوق بشری سازمان ملل ماه گذشته میلادی گزارش‌هایی معتبر درباره بازداشت یک میلیون ایغور در کمپ‌ها دریافت کرده و خواستار آزادی آنها شده است.

مقام‌های چینی هزاران ایست بازرسی پلیس را در سراسر سین‌کیانگ ایجاد کرده و گروه‌های مدافع حقوق بشر نیز وضع قانون منع آمد و شد و جمع آوری گسترده دی.ان.ای در این منطقه را به شدت محکوم کرده‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پیش‌بینی رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۴

به گزرش کسب و کار نیوز، این سازمان مستقر در پاریس در گزارش چشم‌انداز اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.