«از کی»  ارزان‌تر  از شرکت‌های  بیمه سنتی

سازوكار بازارهاي اقتصادي با استارت‌آپ‌ها هماهنگي پيدا نكرده‌اند

«از کی» ارزان‌تر از شرکت‌های بیمه سنتی

صنعت بيمه يكي از درآمدزاترين صنايع در دنياست كه به دليل اجتناب‌ناپذير بودن استفاده از آن، توانسته كسب‌وكارهاي جانبي و درآمدزاي بيشتري را در كنار خود به وجود آورد.

شایلی قرایی

استارت‌آپ‌های ارائه‌کننده خدمات بیمه در کشورهای دیگر بعد از سال‌ها فعالیت جا افتاده‌اند و کمتر کسی در این کشورها به شیوه سنتی بیمه‌نامه‌های مختلف را برای امور مختلف دریافت می‌کند. بیمه عمر، حوادث، خودرو، خانه، آتش‌سوزی، عمر و… مواردی از صدها مدل بیمه ارائه‌شده در جهان است که مردم برحسب نیازهای خود از آنها استفاده می‌کنند. تصور کنید برای دریافت هر مدل از این خدمات بخواهید از منزل خارج شوید، وقت و هزینه بسیاری می‌طلبد.
در کشور ما طی چند سال اخیر استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای نوین و آنلاین بسیاری پا به عرصه فعالیت گذشته‌اند که استارت‌آپ «از کی» نیز از جمله آنهاست. این استارت‌آپ با استفاده از شعار «از کی بیمه بخریم؟» فعالیت ویژه خود را در حوزه بیمه آنلاین آغاز کرده و در این مسیر از بهترین ابزارهای رقابتی بهره برده است. با «از کی»‌‌ مشتریان می‌توانند شرکت‌های مختلف بیمه را براساس معیارهای مختلف مقایسه و با بهره‌گیری از مشاوره رایگان، بهترین بیمه را انتخاب کنند و سفارش دهند.
شرکت «از کی» ‌‌بیمه‌نامه مشتری را در عرض چند ساعت صادر و به صورت کاملا رایگان به محل دلخواه ارسال‌‌ می‌کند. در حال حاضر شرکت‌های فراوانی در حوزه استارت‌آپ‌های بیمه‌ای در حال فعالیت هستند و تعداد آنها نیز در حال افزایش است. به گفته یاشار ژاله‌دوست، ‌بنیان‌گذار و مدیرعامل استارت‌آپ «از کی» مزیت‌‌های رقابتی «از کی» و کیفیت ارائه خدماتی که در این شرکت انجام می‌شود، این استارت‌آپ را در مدت‌زمان کمی از رقبای مشابهش متمایز خواهد کرد.با این حال به نظر وی، مهم‌ترین رقیب این استارت‌آپ برای ادامه فعالیت در این حوزه شرکت‌های مشابه نیستند، بلکه رفتار کلی مشتریان در بازار کشور خواهد بود. به گفته وی، بازار بیمه، بازار بسیار بزرگی است و مطمئنا پتانسیل فراوانی برای فعالیت شرکت‌های استارت‌آپی خواهد داشت، اما مهم‌ترین عاملی که در روند موفقیت این شرکت‌ها تاثیرگذار است، نوع رفتار متقاضیان خرید بیمه در ایران و روی آوردن به خرید اینترنتی بیمه است. در شرایط کنونی درصد بسیار ناچیزی از بازار بیمه به خریدهای آنلاین اختصاص دارد و اکثریت این بازار در اختیار انواع خریدهای سنتی قرار دارد. ما امیدواریم با فرهنگ‌سازی پیرامون خرید آنلاین بیمه، همان تغییری که در بازارهای مشابه اتفاق افتاد، برای بازار بیمه نیز رخ دهد و شاهد افزایش روزافزون سفارش‌های اینترنتی در تعداد بیشتری از حوزه‌های اقتصادی
باشیم.

استارت‌آپ‌ها در ابتدا مورد بی‌توجهی بازارهای سنتی قرار می‌گیرند
یاشار ژاله‌دوست، ‌بنیان‌گذار و مدیرعامل استارت‌آپ «از کی»
دنیای امروز دنیای فناوری و تکنولوژی است و چاره‌ای جز همگام شدن با دنیا نداریم. سال‌هایی که پشت سر گذاشتیم سال‌های شکوفایی استارت‌آپ‌ها در ایران بود. در تمام بخش‌ها و حوزه‌ها استارت‌آپ‌ها نفوذ کردند و خود را به عنوان شریان اصلی و قلب تپنده اقتصاد معرفی کرده‌اند. باید اشاره شود که در تمام حوزه‌ها استارت‌آپ‌ها می‌توانند نقش موثری در افزایش درآمدزایی و ثروت‌آفرینی داشته باشند که در این رابطه کشورهای توسعه‌یافته باید الگوی استارت‌آپی در ایران باشند. در حال حاضر جای خالی بسیاری از استارت‌آپ‌ها در ایران احساس می‌شود که کسب‌وکارهای نوین در حوزه بیمه از همان نمونه‌ها بوده است. کلاس تجاری و رشد اقتصادی کشورهای توسعه‌یافته را که نگاه می‌کنیم، متوجه دخالت مستقیم استارت‌آپ‌ها در اقتصاد خواهیم شد. صنعت بیمه می‌تواند یکی از صنایع پیشرو در راه‌اندازی استارت‌آپ‌های ارائه‌دهنده خدمات در این حوزه باشد، به شرطی که زیرساخت‌ها و حمایت‌ها در کنار ایده‌ها باشند.
از جمله مزایای ارائه خدمات در استارت‌آپ‌ها، کسب‌وکارهای آنلاین و نوپا این است که اجازه حق انتخاب با مشتری است. برخلاف کسب‌وکارهای سنتی که گاهی پای تحمیل خدمات به مشتری به میان می‌آید، در این مدل کسب‌وکارها این‌طور نیست. در مقایسه با خریدهای سنتی، به عنوان مثال خرید آنلاین بیمه به خریداران این امکان را می‌دهد که به ‌راحتی چندین شرکت بیمه‌گر را در کنار هم مقایسه کنند که این کار بسیار ساده‌تر از مراجعه به چندین نمایندگی بیمه مختلف و به یاد سپردن شرایط و مزایا و معایب هریک از آنهاست. این مثال در رابطه با دیگر استارت‌آپ‌ها هم دیده شده که در بیش از ۹۰ درصد مواقع رضایت مشتری را کسب کرده است. البته نمی‌توان منکر مشکلاتی که بر سر راه توسعه و پیشرفت استارت‌آپ‌ها وجود دارد، شد. امروز با وجود استقبال از کسب‌وکارهای آنلاین و استارت‌آپ‌ها هنوز کسب‌وکارهای سنتی و ‌سازوکار اقتصاد با این مدل از کسب‌وکارها هماهنگ نشده‌اند و آنها را سدی برای ادامه راه خود می‌دانند. بنابراین این موضوع که سازوکار بازارهای اقتصادی و کسب‌وکارهای سنتی ایران هنوز راه‌حل‌های خوبی برای هماهنگی با استارت‌آپ‌ها پیدا نکرده‌اند مشکلاتی را بر سر راه تولید و توسعه استارت‌آپ‌ها به وجود آورده است. البته با این واقعیت هم روبه‌رو هستیم که بازارهای استارت آپی معمولا در ابتدا مورد بی‌توجهی بازار سنتی قرار می‌گیرند و با مخالفت و مقاومت روبه‌رو می‌شوند اما در نهایت و به مرور زمان، پس از تحمل مشقت‌های بسیار پذیرفته می‌شوند. در ابتدای این مسیر کسب‌وکارهای نوین باید این مسیر پرپیچ و خم را برای خود ترسیم کنند تا با روبه رو شدن با این موانع بتوانند در مقابل آن مقاوم باشند. با تمام این تفاسیر مشتریان با استفاده از استارت‌آپ‌هایی که خدمات را سریع‌تر و بهتر ارائه و در هزینه‌های آنها صرفه جویی می‌کنند هر روز بیشتر از قبل به سمت این مدل کسب‌وکارها کشیده می‌شوند. مردم در شرایط فعلی مشغله‌های فراوانی دارند و از صرف وقت و هزینه و رفت‌وآمد در سطح شهر به خاطر خرید یک بیمه‌نامه راضی نیستند. «از کی» با ارائه اطلاعات دقیق و پشتیبانی کارشناسان حرفه‌ای، تجربه خریدی آسان، سریع و مطمئن را برای تمامی کاربران فراهم و بیمه‌نامه را به صورت رایگان به مکان دلخواه آنها ارسال می‌کند.
همچنین مشتریان با مشاهده قیمت‌ها هم دلیل دیگری برای استفاده از «از کی» پیدا می‌کنند. این دلیل به تفاوت قیمت بیمه‌نامه‌های ارائه شده در «از کی» برمی‌گردد. «از کی» در اکثر موارد بیمه‌نامه‌ها را تا حد امکان ارزان‌تر از شرکت‌های سنتی ارائه می‌دهد و با صرف‌نظر از کارمزد فروش بیمه‌نامه، سود مالی فراوانی را نیز در کنار خدمات منحصربه‌فرد خود عاید مشتریان خواهد کرد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.