صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / “اتاقک‌ انزوا”، مجازاتی خشن برای دانش‌آموزان انگلیسی
“اتاقک‌ انزوا”، مجازاتی خشن برای دانش‌آموزان انگلیسی

“اتاقک‌ انزوا”، مجازاتی خشن برای دانش‌آموزان انگلیسی

پس از مطرح شدن نگرانی‌هایی درباره سیاست "تحمل صفر" که توسط برخی از اتحادیه‌های آکادمیک انجام می‌شود، والدین انگلیسی از اتاقک‌های انزوایی که در مدارس متوسطه در سراسر این کشور استفاده می‌شوند، انتقاد کردند.

دانش آموز مدرسه

به گزارش کسب و کار نیوز، آمارها حاکی از آن است که ۴۵ مدرسه عضو اتحادیه‌های آکادمی در انگلیس دست‌کم ۲۰ درصد از دانش‌آموزان خود را در سال تحصیلی گذشته از تحصیل محروم کردند،. 

علاوه بر آمار بالای محرومیت تحصیلی دانش آموزانِ این مدارس، اکنون استفاده از اتاقک‌های انزوا یا “اتاق عاقبت” در این مدارس نیز باعث افزایش نگرانی والدین این دانش‌آموزان شده است.

اتاقک‌ انزوا، اتاق‌ بسیار کوچکی است که دانش‌آموزان به هنگام نقض قوانین مدرسه باید برای چندین ساعت‌ در سکوت  به تنهایی در آن بنشینند. والدین که این اتاقک‌ها را به نوعی “محرومیت داخلی” از تحصیل توصیف کرده‌اند از اتحادیه آکادمی خواستار شفاف‌سازی ساعاتی شده‌اند که دانش‌آموزان حین تنبیه به این شیوه از تحصیل محروم می‌شوند.

طبق قانون اتحادیه‌های آکادمیک مدارس، دانش‌آموزان به هنگام مجازات در اتاقک‌های انزوا نمی توانند بخوابند یا سر خود را روی میز قرار دهند بلکه باید صاف نشسته و صورت‌شان را رو به جلو قرار دهند. همچنین دانش آموزانِ تنبیه‌شده مجاز به ضربه زدن روی میز، تکان دادن پاهای خود روی صندلی، به چپ و راست یا عقب نگاه کردن، جویدن آدامس، فریاد زدن، آه کشیدن یا هر گونه حرکت غیرقابل قبول و اخلال آمیز دیگر نیستند.

دانش‌آموزان می‌توانند برخی کارهای کلاسی که با خود آورده‌اند را تکمیل کنند اما مجبور به این کار نیستند. علاوه بر آن در وقت ناهار دانش آموز تنبیه شده برای گرفتن وعده غذایی خود اسکورت می شود اما باید در این مدت سکوت اختیار کند. این قوانین همچنین روزانه حداکثر سه بار و هر بار حداکثر پنج دقیقه به دانش آموز اجازه می دهد از نزدیک ترین سرویس بهداشتی به اتاقک استفاده کند.

والدین برخی از دانش آموزانی که این تنبیه‌ها را برای ساعت‌ها و گاهی حتی روزها پشت سر گذاشته‌اند با وحشیانه خواندن این سیاست‌ها اعلام کردند کودکانشان پس از اتمام این تنبیه با وخامت حال مواجه شده‌اند. 

در ماه مارس نمایندگان کنفرانس اتحاد ملی آموزش و پرورش در “برایتون” انگلیس به اتفاق آرا به مخالفت با حرکت مدارس به سمت سیاست های رفتاری تنبیهی رای دادند و اعلام کردند که این حرکت به بحران سلامت روانی کودکان می‌انجامد.

آنها در بیانیه‌ای اعلام کردند: افزایش روزافزون استفاده از حبس، انزوا و محرومیت‌ها که اغلب به عنوان سیاست “تحمل صفر” خوانده می شود، معمولا طیف گوناگون مشکلاتی که کودکان دارند را نادیده می گیرد و ما بر این باوریم که کودکان بیش از هر چیزی به حمایت، احترام و عشق نیاز دادند.

به گزارش گاردین، یکی از سخنگویان اتحادیه آکادمی های آموزشی با بیان این که استفاده از “اتاقک‌های انزوا” به دانش آموزان فرصت آرام شدن، تامل کردن و اغلب تصحیح رفتارشان را می‌دهد، اظهار کرد: این اتحادیه هر گونه تعدیل برای دانش آموزان با نیازهای خاص را در خط مشی رفتاری آنها به کار گرفته و برای حمایت رفاهی از تمام دانش‌آموزان خود سرمایه‌گذاری می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.