صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / کمبود اعتبارات و فضای فیزیکی دو چالش مهم پارک فناوری زنجان
کمبود اعتبارات و فضای فیزیکی دو چالش مهم پارک فناوری زنجان

کمبود اعتبارات و فضای فیزیکی دو چالش مهم پارک فناوری زنجان

رییس پارک علم و فناوری زنجان از تجاری‌سازی برخی از محصولات دانش‌بنیان تولید شده در شرکت‌های مستقر در این پارک خبر داد و گفت: علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته این پارک با چالش کمبود اعتبارات و فضای فیزیکی مواجه است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا دکتر داود مرادخانی با بیان اینکه پارک استان زنجان آخرین پارکی بود که در سال ۹۶ تاسیس شد، اظهار کرد: پارک‌های علم و فناوری مامنی برای رشد افراد خلاق هستند؛ از این رو این پارک در تلاش شد تا ضمن ایجاد فضای پرنشاط، در راستای تبدیل ایده‌ها به محصول برنامه‌هایی را اجرایی کند.

وی از استقرار بیش از ۶۰ شرکت دانش‌بنیان در این پارک فناوری خبر داد و یادآور شد: علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته ولی متاسفانه برای زیر ساخت‌های لازم با کمبود فضا مواجه هستیم که پیگیری‌هایی از استاندار درحال انجام است.

مرادخانی کافی نبودن اعتبارات را از دیگر محدودیت‌های این پارک عنوان کرد و یادآور شد: به عنوان آخرین پارک فناوری ایجاد شده در کشور با مشکل کمبود بودجه مواجه هستیم.

رییس پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به موفقیت‌های شرکت‌های مستقر در این پارک در زمینه تجاری‌سازی، ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که باید ذی نفعان شناسایی شوند. ذی نفعان پارک شرکت‌ها و ذی‌نفعان شرکت‌ها، خریداران فناوری هستند؛ از این رو ما برای هر شرکت به شناسایی مشتریان آنها اقدام کردیم.

وی دلیل این امر را آشنا نبودن بسیاری از شرکت‌ها با شیوه‌های چانه زنی و عرضه محصولات فناورانه خود دانست و یادآور شد: با اقدامات صورت گرفته در این مدت برخی از شرکت‌های این پارک موفق به تجاری‌سازی محصولات خود شدند.

مرادخانی محصولات در حوزه نانو، جوهرهای پرینتر، نرم‌افزار، محصولاتی در حوزه انرژی‌های خورشیدی و کیت‌های شناسایی بیماری را از جمله محصولات تجاری‌سازی شده شرکت‌های این پارک ذکر کرد.

همچنین مطالعه کنید:

داخلی سازی ۹۰ درصد از تجهیزات توسط شرکت های دانش بنیان

به گزارش کسب و کار نیوز ، ارسلان رحیمی مدیر عامل خطوط لوله و مخابرات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.