صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / فرهنگ مهمان‌نوازی و تکریم زائران در بین مردم افزایش یابد
فرهنگ مهمان‌نوازی و تکریم زائران در بین مردم افزایش یابد

رئیس جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی:

فرهنگ مهمان‌نوازی و تکریم زائران در بین مردم افزایش یابد

رئیس جمعیت خدمت‌گزاران زائران پیاده رضوی گفت: با توجه به افزایش تعداد زائران در سال های آینده به بالای یک میلیون نفر، نیاز داریم تا فرهنگ مهمان‌نوازی، مهمان‌پذیری و تکریم زائران در بین مردم افزایش یابد.

پیاده‌روی اربعین حسینی - مسیر نجف به کربلا

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن علوی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد استقبال از زائرین پیاده اظهار کرد: عملیات استقبال ما مخصوص زائرین  پیاده‌ی آخر صفر که از نقاط مختلف استان و کشور وارد مشهد می‌شوند، است.

وی گفت: از امروز تا ۲۰ محرم سایت برای ثبت‌نام مدیران کاروان‌ها باز خواهد بود برای ۲۵ محرم شهادت امام سجاد(ع) جلسه توجیهی با حضور مسئولین فنی برای مدیران کاروان‌ها داریم.

رئیس جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی عنوان کرد: جلسه ای با حضور هیئت مدیره و اجرایی هر چهارشنبه در کارگروه فرهنگی استانداری تشکیل می‌شود که در آن تصمیمات لازم جهت اسکان و استقبال از زائرین پیاده اتخاذ می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن علوی گفت: در محورهای ورودی شهر ها گروه‌ها و ایستگاه‌های صلواتی مختلف تشکیل شده هم‌چنین سوله‌های متعدد که بزگترین آن در ملک‌آباد جاده نیشابور قرار دارد، برای اسکان زائران در نظر گرفته شده‌ است. در جاده کلات، قوچان، نیشابور، فریمان و تربت حیدریه نیز این ایستگاه‌ها و مراکز پذیرایی به تناسب میزان  ورود زائر فعال می‌شوند.

وی گفت: عمده هزینه‌ی این مراسم و استقبال‌ها از طریق مردم وخیرین تامین می‌شود و فقط بخش‌هایی مانند آماده‌سازی مسیر و جاده‌ها، تجهیزاتی مثل تانکرهای آب توسط بخش دولتی ، با نظارت نیروهای امنیتی و نماینده‌ی جمعیت استقبال از زائرین پیاده و هیئت  فرهنگی آستان قدس رضوی انجام می‌شود.

رئیس جمعیت خدمت‌گزاران زائران پیاده رضوی مطرح کرد: استقرار زائران در شهر نیز به چند صورت انجام شده که عمده‌ی آن‌ها در مدارس اداره آموزش‌وپرورش اسکان داده می‌شوند، عده‌ای  به طور خودکفا محل‌هایی برای اسکان دارند و بخشی نیز در حسینیه ها اسکان داده خواهند شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن علوی گفت: به علت محدودیت در استفاده از مدارس و زمان رسیدن زائران، اسکان آن‌ها از بعد از ظهر ۲۷ ماه صفر تا پس از شهادت امام رضا(ع)، در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: سازمان تبلیغات وظیفه‌ی اعزام روحانی به شهرها و روستاهای مختلف رادارد همچنین سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی مسئله‌ی فرهنگی اسکان‌ها را تامین می‌کند که روحانیون در طی چند روز برای مردم نماز بخوانند و مسائل شرعی و اخلاقی را ذکر کنند.

رئیس جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی خاطرنشان کرد: ما دوست داریم اربعین و مراسم‌های آخر صفر با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار شود ولی با توجه با نوسانان قیمت ارز در بازار پیش‌بینی می‌شود بخشی از زائرین موفق به زیارت حرم مطهر امام‌رضا(ع) نشوند. با این حال طبق آخرین آمار؛ سال گذشته حدود ۴۰۰ هزار نفر وارد مشهد شده‌اند که ۴۶ درصد آن‌ها را بانوان و بقیه را آقایان تشکیل می‌دهند که امسال احتمالا این رقم بالغ بر۵۰۰هزار نفر خواهد بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.