صفحه اصلی / استان ها / کهگیلویه و بویراحمد / ۱۶ روستای بویراحمد از نعمت آب شرب بهرمند شدند
۱۶ روستای بویراحمد از نعمت آب شرب بهرمند شدند

۱۶ روستای بویراحمد از نعمت آب شرب بهرمند شدند

پروژه مجتمع آبرسانی شهدای سپیدار شهرستان بویراحمد با حضور مسئولان استانی و محلی افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، علی محمد احمدی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد ظهر چهارشنبه، ۲۲ شهریورماه در آیین افتتاح این پروژه گفت: با بهره برداری از این پروژه ۱۶ روستا با پوشش جمعیتی ۳۵۰۰ نفر  از نعمت آب شرب بهره مند شدند .

وی افزود: اعتبار این پروژه به مبلغ ۳۵ ‌میلیارد ریال بوده و از محل صندوق توسعه ملی و اعتبارات ملی تامین شده است .

احمدی اظهارکرد: برای اجرای پروژه ۱۲ ‌کیلومتر خط لوله اجرایی شده و حفر یک حلقه چاه به عمق ۱۶۵ متر نیز عملیاتی شد.

همچنیبن فیض الله پاسره، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین گفت: در حوزه مخزن، ایجاد سه باب مخزن به حجم جمعا ۲۵۰ متر مکعب اجرایی شد.

وی با اشاره به اجرای پروژه های مختلف آبرسانی روستایی، افزود: تاکنون چندین پروژه آبرسانی به شکل مجتمع های آبرسانی در نقاط مختلف استان عملیاتی شده است.

در ادامه غلام محمد زارعی، نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در این بحران کم آبی مردم باید قدردان خدمات نظام و دولت باشند زیرا که دولت خدمات چشمگیری را در همه عرصه ها به خصوص در زمینه آبرسانی در سراسر کشور ارائه داده است .

وی بیان کرد: یکی از مهمترین معضلات پیش روی در کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر موضوع خشکسالی استفاده از انشعاب های غیرمجاز است که تنش آبی در این استان را تشدید کرده است .

زارعی افزود: ۱۵ هزار و ۵۷۶ فقره انشعاب غیرمجاز در روستاهای این استان از سال ۹۳ تا ۹۶ شناسایی شده است .

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رسانه های استان باید در این زمینه بیشتر اطلاع رسانی کرده و مرم را با عواقب این کار آگاه سازند تا این معضل رفع شود .

شاهرخ کناری، فرماندار شهرستان بویراحمد در حاشیه این مراسم ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، ماه سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) گفت: با افتتاح این پروژه ۱۶ روستای منطقه سپیدار با جمعیتی بالغ بر ۳۵۰۰ از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می شوند . اعتبار این پروژه ۳۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و صندوق توسعه ملی است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرکز فنی و حرفه ای

فعالیت ۹۷ مرکز فنی و حرفه ای در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “فرج اله راد” افزود: ۱۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.